2019/08/22

Colleen Hoover - Csúf szerelem (értékelés)


– Én nem estem beléd, Tate. Én valósággal beléd zuhantam.
Vannak könyvek, amikről könnyű írni. Amikről rögtön tudsz írni a könyv elolvasása után. És vannak könyvek, amikről nehéz írni, akármennyi idő is telt el az elolvasása óta. A Csúf szerelem vajon melyik kategóriába tartozik? Természetesen a másodikba.

A könyv fülszövege:  Ha meg akarod szegni a szabályokat, készülj fel rá, hogy összetörik a szíved. 
Amikor Tate Collins találkozik Miles Archer pilótával, tudja, hogy ez nem szerelem első látásra, sőt, még barátságnak is kevés. Az egyetlen, ami összeköti őket, a tagadhatatlan, kölcsönös fizikai vonzalom. Amikor a vágyaik felszínre törnek, rájönnek, hogy tökéletes párt alkotnak. A férfi nem akar szerelmet, a nőnek pedig nincs ideje rá, így nem marad más, csak a szex. A kapcsolatuk meglepően jól működik, amíg Tate betartja Miles két szabályát: 
Ne kérdezz a múltról! 
Ne várj semmit a jövőtől! 
Eleinte úgy tűnik, tudják kezelni a helyzetet, de aztán gyorsan ráébrednek, hogy semmi sem olyan egyszerű, mint hitték. A szív érzelmekkel telik meg. Az ígéretet megszegik. A szabályok összekuszálódnak. A szerelem csúf fordulatot vesz. 
Az őszinte szerelem, a testi vágy és titokzatos múlt örök harcának története. 
Vesd bele magad!

Véleményem a borítóról:  Az egész könyvben a borító volt az, ami először megfogott. A kék az egyik kedvenc színem, ezért azonnal beleszerettem a borítóba. Gyönyörű kivitelezés, nagyon illik a történethez. 
5/5 csillag

Véleményem a könyvről: Sokáig nem olvastam Colleen Hoover-től semmit, egyrészt, mert nem tudtam rávenni magam a nagy hype miatt (féltem, hogy nem fogom szeretni), másrészt pedig miután rávettem magam, hogy olvasok tőle, elkezdtem halogatni a döntést (mármint, hogy melyik könyvét olvassam)
Utána pár héttel rendeltem pár könyvet és hirtelen felindulásból kosárba tettem a Csúf Szerelmet is. Azt sem tudtam miről szól, el sem olvastam a fülszövegét. Ránéztem a gyönyörű borítóra és egyből tudtam, hogy kell nekem.
Ritka pillanatok nálam az ilyenek, amikor semmit nem tudok a könyvről, mielőtt megrendelem. Na mindegy.

Utána elvárások nélkül kezdtem neki a könyvnek, úgy voltam vele, hogy vagy imádni fogom, mint a legtöbb ember, vagy utálni.
Az első ötven oldal után azt gondoltam, sima kis rubinpöttyös lesz azzal a megszokott, aranyos, drámai stílusával, de ó, hogy én mekkorát tévedtem!
Bár meg kell hagyni, Miles már az elején belopta magát a szívembe
Nagyon megszerettem Tate-et és Milest, imádtam olvasni a beszélgetéseiket. Miles fejezetei előtt pedig csak behunytam a szemem és hagytam magam sodródni az árral. Mi mást tehettem volna?
Azokat a fejezeteket mindig könnyes szemekkel fejeztem be.
– Ismeri azt a mondást, hogy: Ha az élet citromot ad…
– Készíts belőle limonádét – fejezem be helyette.
A Kapitány megrázza a fejét.
– Nem így folytatódik. Ha az élet citromot ad, tudd, kinek a szemébe kell spriccelned a levét.


Nagyon tetszett, hogy a jelen és a múlt váltakozva van megírva, így Miles múltjáról is mindent megtudhattunk, ami segített abban, hogy elfogadjuk, Miles döntéseit és viselkedését.

Tate egy nagyon erős női főszereplő. Az egyik kedvenc szereplőmmé nőtte ki magát a szememben olvasás közben. Soha nem adta fel. És ez egy nagyon fontos dolog. Mert a jó dolgokért megéri harcolni.
– A szerelem nem mindig szép, Tate. Van, hogy egész idő alatt abban reménykedünk, hogy a dolgok előbb-utóbb megváltoznak. Hogy minden jobb lesz. Aztán egyszer csak azok kapjuk magunkat, hogy megint ott vagyunk, ahonnan elindultunk, és útközben valahol elhagytuk a szívünket.

Akit még nagyon megkedveltem a főszereplőkön kívül, az a Kapitány. Kora ellenére humoros, segítőkész és megértő volt. Nagyon örültem, hogy nem csak pár mondat erejéig szerepelt a könyvben.

Az írónő ezzel a könyvével annyira belopta magát a szívembe, hogy eldöntöttem: minden könyvét elolvasom, legyen az angol vagy magyar.
Ha röviden szeretném összefoglalni, mit érzek a könyv iránt, csak annyit mondok, hogy annyi érzelmet váltott ki belőlem, amennyit még soha egyik rubinpöttyös sem tudott. A könyv után napokig csak ez a történet járt a fejemben, annyira megérintett. Kifacsarta a szívemet.
Zseniális. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert ez a könyv tényleg kötelező; megtanítja, hogy kell elfogadni a múltban történteket és segít élni a jelenben. Megtudhatjuk, miért fontos a csúf szerelem.
–Én nem hiszek a döntetlenben. Az csak egy kibúvó azoknak, akik félnek veszíteni.


Értékelésem: 5/5 csillag
Korhatár: Én azt gondolom, hogy ez egy igen komoly hangvételű könyv. Kell hozzá egy bizonyos érettség, egy hangulat ahhoz, hogy megértsük, felfogjuk, hogy miről szól ez a kincs  könyv. Én speciel 15 évesen olvastam, úgyhogy szerintem aki már érzi magát olyan érettnek ahhoz, hogy ezt felfogja, és érdekli is ez a téma, akkor bátran belekezdhet. Egyébként olyan 17 éves kortól ajánlom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése