2021/03/04

Guillaume Musso: Az éjszaka és a lányka (recenzió)

 Sziasztok! A mai bejegyzésem egy nagyon izgalmas krimiről fog szólni, mely nem más, mint  Az éjszaka és a lányka. Nekem ez volt a harmadik könyvem az írótól és szerencsére most sem okozott csalódást. Itt is nagyon szépen szeretném megköszönni a könyvet a Park Kiadónak!

ADATOK

-Park Könyvkiadó Kft.
-Krimi
-336 oldal
-Kötés: kartonált
-Nyelv: magyar
-Kiadás éve: 2019
-Fordította: Füsi Lídia
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED


FÜLSZÖVEGE

Felkavaró. Fájdalmas. Ördögi történet

1992 tele, francia Riviéra

Egy fagyos téli éjszakán látszólag mindent megbénít a Riviérára váratlanul lecsapó hóvihar. A humán előkészítő osztály egyik legígéretesebb diákja, a 19 éves Vinca Rockwell titkos szeretőjével megszökik a hó fogságába került kollégiumból.

Soha többé nem látja senki.

2017 tavasza, francia Riviéra

Fanny, Thomas és Maxime, a hajdan elválaszthatatlan barátok a gimi óta nem beszéltek egymással. Az osztálytalálkozójuk most újra összehozza őket. Huszonöt évvel korábban a három jóbarát gyilkosságot követett el, a hullát pedig eltüntették: befalazták a gimnázium épülő tornacsarnokába. A régi tornacsarnokot most lebontják, hogy új épületet emeljenek a helyébe.

Semmi nem állhat az igazság útjába.


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:

Mint az összes többi Musso könyv borítóját, ezt is nagyon szeretem és semmi kivetnivalót nem találok benne. Kimondottan tetszik, hogy az író magyarul megjelent könyveit mennyire egységesre tervezte a kiadó. 5/5

VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:

A történet már a legelején beindul. Az író szépen lassan, de izgalmasan kezdi el a könyvet. 

Fanny, Thomas és Maxim régen nagyon jó barátok voltak és most az iskolai osztálytalálkozó miatt újra összefutnak. Ahelyett azonban, hogy ez izgalommal töltené el őket, mindannyian félnek egy múltban elkövetett tett miatt, mely most felszínre törhet és mindhármójukat bajba sodorhatja. Addig a pontig sikeresen eltitkolták a múltbéli gyilkosságot, azonban onnantól kezdve semmi nem állhat az igazság útjába és elindul a lavina.

(saját kép)

Ebben a könyvben is megfigyelhető volt a folyamatosan növekvő feszültség, mely Musso egyik védjegye. Minden fejezetben, sőt, néha minden oldalon kiderült valami, ami miatt alig lehet letenni a könyvet. A múlt és a jelen szálai szinte folyamatosan váltakoznak.

Mint minden kriminél, itt is megpróbáltam én is "nyomozni" és kibogozni a szálakat, azonban ez az író könyveinél soha nem megy.😃 Mindig tanakodtam valakire, de a következő fejezet újra teljesen összezavart, így csak a könyv legvégén tudtam meg mindenre a választ. Bár szerintem egy tökéletes kriminél pont ez a lényeg.

Az egyetlen "hiba", ami miatt levontam azt a fél csillagot, az az, hogy néha-néha kicsit túlírtnak éreztem egy-egy jelenetet. Vagy csak szimplán feleslegesnek éreztem néhány leírást, ugyanis nem sokat tettek hozzá a történethez. De mivel csak kevés ilyen volt, és összességében nagyon szerettem ezt a könyvet, mindenképpen megérdemli a 4,5 csillagot.

Az éjszaka és a lányka egy letehetetlen történet egy múltban elkövetett gyilkosságról, eltűnt személyekről, titkos kapcsolatokról és egy izgalmakkal teli nyomozásról. Senki sem az, akinek látszik.

Ha szereted a krimit, ezt a könyvet semmiképpen ne hagyd ki, ugyanis garantált szórakozást és kikapcsolódást nyújt! (Akárcsak Musso többi könyve, úgyhogy semelyiket nem ajánlatos kihagyni.)


ÉRTÉKELÉSEM: 4,5 csillag


"A félelmeim és a jelenem elől menekülve azt tettem, amit mindig is: regényeket olvastam."

"Vinca eltűnése olyan, mint egy gombolyag fonal. Egyszer majd valakinek sikerül meghúznia a megfelelő szálat, és akkor az egész gombolyag kibomlik."


3 megjegyzés: