2019/10/30

Kerstin Gier - Az álmok első könyve, Silber 1. (értékelés)

Sziasztok! Amióta kiolvastam ezt a könyvet, azóta várom, hogy elkezdhessem írni ezt a blogbejegyzést, annyi minden fogalmazódott meg bennem. Kezdjük ott, hogy én már az Időtlen szerelemnél rájöttem, hogy Kerstin tud valamit. Az időutazás nagyon érdekel engem, úgyhogy amikor megtudtam, hogy az Időtlen szerelem erről szól, azonnal beszereztem a Rubinvöröst. Az egész világ elvarázsolt, megkedveltem a szereplőket és a cselekmény egy percre sem vált unalmassá.
Azt gondoltam, á, ezt nem lehet fölözni, Kerstin se tud ennél jobbat írni, de utána szembejött velem a Silber. Eleinte nem annyira tetszett, se a fülszöveg, se a borító, de egy év elteltével újra elolvastam, miről szól és beleszerettem. Az álmok világa... lehet ennél jobb téma?! Gyerekkorom óta minden este álmodok, de körülbelül négy-öt éve rendszeresen fel is bírom idézni, mit álmodtam. Hajszálpontosan.
Nagyon szeretek álmodni, minden este kíváncsian fekszek le, hogy miről fog szólni az álmom... :)

Kerstin Gier könyvében ez volt az első, ami megfogott.
(Hah, mennyire örülök, hogy még két rész hátra van!)

What if you slept
And what if
In your sleep
You dreamed
And what if
In your dream
You went ho heaven
And there plucked a strange and beautiful flower
And what if
When you awoke
You had that flower in your hand
Ah, what then?


Véleményem a borítóról: Mint ahogy azt korábban említettem, először nagyon csicsásnak és túlzsúfoltnak találtam. de ha most ránézek, már egyáltalán nem ezt gondolom. Szerintem ez egy nagyon jól megcsinált borító, ami rettenetesen jól visszaadja a könyv hangulatát, az álmok kavalkádját. Ez az egyik legszebb borító a polcomon. (Nem mellesleg a következő két rész borítója is álomszép!:D)

Véleményem a könyvről: Amikor elkezdtem, nem volt semmi elvárásom tőle. Úgy voltam vele, hogy az Időtlen szerelemnél úgy sem lesz jobb, de azért kicsit reménykedtem benne, hogy legalább megközelíti majd azt.
Az elején éppen Liv-ék költözködésébe csöppenünk bele már az első oldalon, ahol megismerkedünk Liv-vel és húgával. (Na meg A Sajttal - aki olvasta, tudja, miről beszélek)

A történet előrehaladtával megismerjük a gondoskodó Lottie-t, akit én nagyon megkedveltem, ellenben Liv anyukájával, akit sehogy sem tudtam megszeretni...Ernesttel együtt.
Már rögtön a könyv elején van egy álom, ahol viszont még szinte semmi nem történik. Na, a második álomtól már sokkal izgalmasabb a történet! Liv megismerkedik Henryvel, Graysonnel, Arthurral és Jasperrel, akik a suliban egy külön klikket alkotnak. Közülük Henryt (ahhhw) és Graysont kedveltem meg leginkább.
Liv a második álmában összefut a srácokkal, akik később egy mágikus tevékenységet is végrehajtanak. Liv itt kezd el gyanakodni és rögtön mindennek utána is jár. (Már aminek utána tud.) Az álom után indulnak be igazán az események, egyre több szereplőt megismerünk és egyre több rejtélyt kell a szereplőknek megoldani.
A sulis blogról is hadd ejtsek pár szót. Igaz, hogy az első részben még nem derült ki, hogy kicsoda is Secrecy, de nekem már van pár ötletem. :) (Gondolom, hogy igazából egyik tippem se jó, de azért jó dolog találgatni, nem?)
Szerintem jó ötlet volt belevinni ezt a blogot a történetbe, ugyanis ha Liv álmai még nem eléggé rejtélyesek, akkor a blog már biztosan az. 

A könyv vége pedig...nem mondom, hogy olyan tipikus "Nem bírok várni a folytatásig!" érzéssel csuktam be a könyvet, mert azért nincs olyan szörnyű függővége, de azért eléggé felcsigázta az érdeklődésemet az utolsó pár mondat. :)
Kíváncsian várom, mit hoz a folytatás a bloggal -és persze- az álmokkal kapcsolatban is.

A kedvenc szereplőim: Liv, Grayson, Henry, Mia és Lottie (na meg persze Butter...)
Kedvenc idézetek:

"A hálóingen és a pilóveren kívül csak a szürke pöttyös, bolyhos zoknimat viseltem. Ez jellemző volt az álmaimra: soha nem voltam az alkalomhoz öltözve."

"– Kosarazol vagy kézizel?
– Egyik sem. Csak éhes voltam.
– Vagy úgy. – Nevetett, én pedig épp újra át akartam gondolni, milyen pasi is az esetem, hogy azután félresöpörjem, és helyet csináljak a magas, sápadt, kócos, mézszőke hajú és palaszürke szemű, tetovált fiúknak, amikor hozzáfűzte: – De hiszen te a sajtos lány vagy a reptérről! Milyen fajta sajt is volt?"


"Tudod, miért kezdtem el hinni ebben a dé-
monban? – kérdezte halkan.
Megráztam a fejem.
– Mert a kívánságom pontosan abban a pillanatban teljesült, amikor megismerte-
lek téged.
– Te azt kívántad, hogy megismerkedj valakivel, akinek büdös sajt van a bőrönd-
jében?
Nem nevetett kissé gyenge poénomon, hanem egyik ujját végighúzta ajkaim vona-
lán.
– Olyan vagy, mint én – mondta komoly hangon."


"– Én Christina Rossetti sírját keresem.
– A barátnőd volt?
(…)
– Christina Rossetti egy viktoriánus költőnő volt."


Persze ezeken kívül még rengeteg kedvencem van, de inkább annyit nem írok most le ide. :)

Korhatár: Szerintem tizennégy éves kortól mindenki olvashatja, akit érdekel, de persze ha 12 évesen olvasod, akkor sincs semmi baj. ;)



Remélem, tetszett ez a bejegyzés. Ha eddig gondolkoztál, hogy megvedd- e a könyvet, de nem voltál benne biztos, hogy tetszene-e, szerintem ne gondolkozz tovább! Ezzel a csodásan megteremtett világgal Kerstin mindenkit levesz a lábáról! (Ja, és bátran állíthatom, hogy sokkal jobban megfogott ez a könyv, mint az Időtlen szerelem trilógia!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése