2019/11/03

Böszörményi Gyula - Leányrablás Budapesten (értékelés)

A Leányrablás Budapestent hirtelen ötlettől vezérelve vettem meg, de szerencsére nem csalódtam! Semmit nem tudtam a történetről, csak annyit, hogy rengetegen szeretik. Miután megvettem, azonnal el is kezdtem olvasni.
A könyv fülszövege: Budapest, ​1896. A város a millenniumi ünnepségek lázában ég. A békebeli Monarchia minden zugából tízezerszám tódulnak az emberek, hogy megcsodálják az ezeréves Magyarország egybehordott kincseit. Köztük van a Marosvásárhelyről érkezett, 16 éves Hangay Emma kisasszony is, akinek a rendezvények második napján nyoma vész. Négy évvel később titokzatos távirat érkezik az azóta is gyászoló, idős édesapa, Hangay Árpád címére: a különös üzenetet Emma, a rég halottnak hitt lány küldte! Az ekkor 17 éves Mili kisasszony, Emma húga azonnal a fővárosba utazik, hogy nővére keresésére induljon. A talpraesett, éles eszű lány nem sejti, hogy midőn felszáll a vonatra, rémálmokhoz hasonló kalandok sora veszi kezdetét, melyek kibogozásában egyetlen támasza a jó hírű, ám igen zord természetű mesterdetektív, Ambrózy Richárd báró lesz.

Véleményem a borítóról: Szerintem ez a borító nagyon jól tükrözi a könyv hangulatát és azt, hogy melyik korban játszódik. Első ránézésre beleszerettem!

Véleményem a könyvről: Úgy gondolom, hogy ez a könyv azok közé tartozik, amik már az első oldalon magával ragadnak. Nem indult nehezen, döcögősen, hanem azonnal beindult és letehetetlenné vált. Nagyon magával ragadott a korszak hangulata, a nyelvezet és az is nagyon tetszett, hogy minden helyszín valós és majdnem minden szereplő létezett. A könyv szinte olvastatta magát: a sok régies szó és kifejezés egyáltalán nem zavart olvasás közben. A történet 2 szálon fut: Az elrabolt Hangay Emma szála az egyik, az ő fejezeteit E/3-ban olvashattuk. A másik szemszög Hangay Emília (Mili) szemszöge, az ő fejezeteit pedig E/1-ben olvashattuk. Nekem személy szerint ebben a könyvben Mili fejezetei sokkal jobban tetszettek, de ez nem jelenti azt, hogy Emma fejezeteivel nem voltam megelégedve.
A könyv legelején rögtön megtörténik a leányrablás, onnantól pedig eléggé beindulnak az események: Mili elutazik Budapestre, hogy nővére nyomára bukkanjon, de nem gondolja, hogy ez ennyire nehezen fog menni. Budapesten Schützernénél, a nagynénjénél száll meg, aki mindig nagyon gorombán viselkedik vele.
A nyomozás akkor indul be, amikor Mili megismerkedik Báró Ambrózy Richárddal, a magándet
ektívvel.
Nagyon örültem, hogy a könyvben szó sem volt még szerelemről, szerelmi szálról. (Bár néha-néha én, mint romantika rajongó, észrevettem egy-egy nézést...:D)

Mindkét főszereplőről megtudtunk pár dolgot, de azért sok minden rejtve maradt még előttünk, amik miatt nagyon izgatottan vettem kezembe a második könyvet is.
A könyv vége pedig...! Még jó, hogy amikor kiolvastam, már a polcomon volt a folytatása, mert elég nehezen bírtam volna ki, ha várnom kellett volna rá!



Most pedig nézzünk pár idézetet és vicces részt a könyvből!:

"– Tessék nekem elhinni, professzor úr, hogy olyan normális vagyok, amilyen normális csak egy marosvásárhelyi lány lehet – Budapesten."


"A viselkedése cseppet sem rátarti, fennhéjázó vagy pökhendi. Dehogy! Ambrózy báró tiszta szívből, lelke legmélyéig hitte, hogy a szoknyát viselő személyek, különösen, ha még nem töltötték be az ötvenet, mind ostobák."


"Ha érdekes helyen jár az ember, az idő szinte megbolondul, s oly nyargalásba kezd, hogy mire kettőt pislantunk, már el is szalad a nap."


"– Elnézést, hölgyek, de nekem most nyomban távoznom kell.
. . . és már ki is viharzott az ebédlőből, nyakában a fehér állkendővel, amiről tökéletesen megfeledkezett."



Kedvenc szereplőim: Mili, Emma, Ambrózy báró, Agáta mama, Tarján Vilmos

Korhatár: 14-15
Értékelésem: 5🌟

Ide kattintva megrendelheted!


Remélem tetszett nektek ez a bejegyzés, és ha eddig nem tudtátok eldönteni, hogy elolvassátok-e a könyvet, akkor ez a kis írásom segít nektek valamelyest!:) Szép délutánt!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése