2020/09/26

Lucy Foley: Vadászparti (recenziós könyvértékelés)

Sziasztok! A mai bejegyzésemben ismét egy recenziós könyvet fogok értékelni, mely nem más, mint a 21. század Kiadó gondozásában megjelent Vadászparti.  Ez volt az első olvasmányom a kiadótól, de biztosan nem az utolsó! Nagyon igényes mind a borító, mind a fordítás. Köszönöm itt is a lehetőséget és a bizalmat a kiadónak, nagyon szuper olvasásélmény volt!

ADATOK

Szerző: Lucy Foley

Eredeti cím: The Hunting Party

Fordító: Illés Róbert

Kiadás éve: 2020

Oldalszám: 336

Kötés típusa: keménytáblás, védőborítóval

ISBN: 9786156122322

Gyártó: 21. Század Kiadó


FÜLSZÖVEGE


MINDENKIT MEGHÍVTAK.

MINDENKI GYANÚS.

ÉS MINDENKI ERRŐL BESZÉL.

„Zsibbasztó, letaglózó” – A. J. Finn

„Csalafinta, csavaros és hullajó” – Daily Mail

„Letehetetlen” – John Boyne

„Foley felülmúlhatatlan” – The Times

„Kiráz tőle a hideg” – Adele Parks

„Eszelős, agyafúrt” – Dinah Jefferies

Az isten háta mögötti vadászlakban, Skócia erdőségeinek mélyén összegyűlnek a régi barátok egy fergeteges szilveszteri partira.

A szépség.

A tökéletes pár.

A rapszodikus alkat.

Az újdonsült szülők.

A hallgatag.

A belvárosi srác.

A kívülálló.

Az áldozat.

Nem baleset volt – gyilkosság történt… barátok között.


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL

Mint ahogy azt már feljebb is megemlítettem, szerintem nagyon igényes ez a borító. Nincsen túltolva, illik a könyvhöz és ami igazán fontos: figyelemfelkeltő, akárcsak a kiadó többi könyvének a borítója!

(saját kép)


VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:

Ez a történet szerintem nagyon sokoldalú: csavaros krimi, amikor az ember csak kapkodja a fejét, hogy ki mit tett és ki lehet a gyilkos; izgalmas thriller, ami azért nem vérfagyasztó, de egy őszi estén pont tökéletes; és persze lélektani regény, melyben a barátság fontos szerepet kap.

Adott egy régi baráti társaság, akik már évek óta együtt ünneplik a szilvesztereket. Ebben az évben egy Skóciai vadászlakban töltik ezt az időszakot. Ez a vadászlak a Kunyhó, amely az erdőségek mélyen található messze minden civilizációtól. 
Kívülről ez a társaság tökéletes: barátok, férjek, feleségek, gyerek, közös témák, régi emlékek és boldogság. Azonban ez csak látszólag van így. A barátok között feszültség uralkodik, titkok derülnek ki és régi sérelmek is előjönnek. Igazából csak a múlt tartja őket össze, jelenleg már régen nem olyan ez a barátság, mint amilyen volt vagy amilyennek lennie kéne. A szilvesztert is csak azért töltik közösen, mert ez a szokás. A szokás hatalma a közöttük lévő kapocs.

Sok fejezetben múltbéli események is el voltak mesélve, amik által jobban megérthettük egyes szereplők gondolatmenetét és cselekvését.

A történet több szemszögben íródott. Én különösebben nem rajongok azért, ha háromnál több szemszög van, de itt ez egyáltalán nem volt zavaró és mindenki fejezeteit ugyanúgy vártam.

Személy szerint én nem jöttem rá hamar arra, ki fog meghalni és ki a gyilkos. Sőt, arra, hogy ki a gyilkos, csak akkor jöttem rá, amikor azt a részt olvastam és nagyon meglepődtem! Egy kicsit sem számítottam rá. Az írónő olyan jól csavarta a szálakat, hogy körülbelül 5 másik embert gondoltam a gyilkosnak, csak azt nem, aki tényleg az volt.

 (saját kép)

A könyv előrehaladtával a feszültség egyre csak nő. Már nem lehet tudni, ki jó, ki rossz és ki milyen sötét titkokat rejteget.

Szerintem az írónőnek sikerült egy nagyon izgalmas, lehengerlő könyvet megírnia, melynek a végén az olvasó csak néz maga elé, hogy "Ez most komoly?" És én pont így éreztem, mert nem az történt, amire számítottam.

És akkor jöjjön az, ami miatt levontam egy csillagot. Az első száz oldalon tulajdonképpen semmi nem történik. Nyilván kellett az a száz oldal is, de egy kis történés nem ártott volna, mert így az elején kimondottan lassan haladtam vele. Viszont a maradék, több mint kétszáz oldal zseniális volt, és őszintén tudom mindenkinek ajánlani ezt a könyvet, megéri elolvasni!

ÉRTÉKELÉSEM
5/4 csillag


HA SIKERÜLT FELKELTENEM AZ ÉRDEKLŐDÉSEDET, IDE KATTINTVA MOST 30%-KAL MEGRENDELHETED!


Köszönöm, ha elolvastad, további szép napot kívánok!
Aliz




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése