2020/11/20

Micol Ostow: Riverdale 1. (A kezdet) - recenzió

"De egyetlen nyár mindent megváltoztat."

Sziasztok! A mai bejegyzésemben a Riverdale első részéről fogok írni. Ezt a könyvet a Maxim Kiadó küldte el nekem elolvasásra, amit innen is nagyon köszönök!  Igazándiból még a sorozatot sem láttam végig, az első évadból néztem néhány epizódot, pedig kifejezetten tetszett. Ennek ellenére úgy döntöttem, belevágok az első könyvbe és hát mit ne mondjak, egyáltalán nem bántam meg, sőt, ezek után egészen biztosan kézbe veszem a folytatást is!

ADATOK

Cím: Riverdale - A kezdet
Szerző: Micol Ostow
Fordító: Sárossy-Beck Anita
Kiadó: Maxim Könyvkiadó
Sorozat: Dream válogatás
Oldalak száma: 272
Megjelenés: 2020. június 25.
Kötés: Kartonborított, ragasztott
ISBN: 9789634992196
Méret: 200 mm x 140 mm x 25 mm

FÜLSZÖVEG

A ​Riverdale című nagy sikerű Netflix-sorozat első évadának előzménysztorija! Imádod a sorozatot, és nem tudsz betelni vele? Vagy még nem kezdted el nézni, de kíváncsi vagy rá? Akkor ez a regény neked szól! Hagyd, hogy beszippantson Riverdale városának rejtélyes világa!

A vörös hajú Archie, Jughead, a szavak mestere és a jó kislánynak tűnő Betty hosszú évek óta minden nyarat együtt szoktak tölteni. Ez a mostani azonban más, mint az eddigiek. Archie egy titokzatos személy miatt kifordul önmagából, sportolás helyett gitározik és dalokat ír, elhanyagolva a magányos Jugheadet, akinek a rossz társaságba keveredő apja miatt igazán szüksége lenne egy barátra. Ráadásul most Betty sem tudja megoldani a problémákat, ugyanis Los Angelesben gyakornokoskodik egy magazinnál, és folyton keresztbe tesz neki, ami megnehezíti, hogy elfojtsa a benne lakozó sötétséget – megvannak a maga gondjai: valamint nem beszélve arról, hogy bármit tesz ellene, még mindig arról a bizonyos vörös hajú szomszéd fiúról ábrándozik. Aztán ott van még a pletykalapok üdvöskéje, az IT-lány Veronica, aki alól szép lassan kihúzzák a luxustalajt a családja nem túl tisztességesen szerzett vagyona miatt, és ezáltal egyre közelebb kerül Riverdale-hez, ahol nem is tudja, mi minden várja majd.

VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:
Mint azt már sokszor említettem, nem igazán rajongok a filmes borítókért, de ennél most kivételesen sokkal jobban tetszik ez. Megnéztem én az eredeti angol borítót, hát...kicsit sem jön be. Szerintem szuper ötlet volt a kiadótól a szereplők megjelenítése a borítón. 
5/5

VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL, SZEREPLŐKRŐL:
A történet végig több szemszögben van íródva: a négy főszereplő, Archie, Betty, Veronica és Jughead gondolatait olvashatjuk a könyvben. Mindannyian más személyiségek, más dolgokat csinálnak, sorsuk azonban mégis összefonódik.

(saját kép)

Ez a könyv a Riverdale első évadának az előzménytörténete. Én azt mondom, hogy ha eddig hezitáltál, hogy belevágj-e a sorozatba vagy a könyvbe, most már ne várj vele tovább! Szerintem ez a történet egy remek "felvezető", nagyon sok mindenre fény derül és sokkal közelebb érezhetjük magunkhoz a szereplőket az elolvasása után. Valamelyik szereplőt a könyv által jobban megkedveltem, valaki azonban kicsit eltávolodott tőlem, de persze ez nem a könyv hibája volt, sokkal inkább amiatt történt ez, hogy "beleláttam a szereplők fejébe" és több cselekedetüket megismertem. A két lány fejezeteit tartottam a legizgalmasabbnak, ott történtek különösen érdekes és titkos dolgok, és szerintem azokkal tudtam leginkább haladni.

Micol Ostolow ebben a részben a szereplőknek a július negyedikéjét mesélte el, hogy mit csináltak és mi történt velük reggeltől estig, addig a bizonyos esetig. Úgy éreztem, itt még egy kicsit máshogy viselkednek a szereplők, mint a sorozat elején. Veronica még egy elkényeztetett, egoista lány, akinek az élete tökéletes, egészen egy bizonyos történésig. Betty személyisége is máshogy jött át nekem a könyvön keresztül, de nagyon megkedveltem. Jughead még így sem lett kedvenc, Archie viszont eltávolodott tőlem és sok helyen unalmasak voltak a fejezetei.

A fejezetek között olvashattunk e-maileket, plakátokat, SMS üzeneteket is, amiknek a segítségével sok dolgot már hamarabb sejtettünk, mint a szereplők, és szerintem nagyon érdekesek voltak, mindig kíváncsian vártam őket.

(saját kép)

Összességében egy nagyon haladós és szerethető történetet kaptam, amely végig olvastatta magát és letehetetlen volt, nem is véletlen, hogy ennyire hamar befejeztem.

Ezután mindenképpen szeretném majd elolvasni a folytatásokat is, és természetesen a sorozatot is újra nézni fogom.

"Ez a történet egy városról szól, egy kisvárosról. [...] A város távolról mindenki számára ugyanolyannak tűnhet, mint a világ bármely más kisvárosa: biztonságos, becsületes és ártatlan. De ha közelebbről szemügyre vesszük, a háttérben sötét árnyékokat pillantunk meg."

ÉRTÉKELÉSEM
5/4,5 csillag -- Mindössze azért vontam le azt a fél csillagot, mert számomra egy kicsit lassan indult be a történet. De egyébként csak ajánlani tudom, mert tényleg szuper, izgalmas olvasmány!:)


HA SIKERÜLT FELKELTENEM AZ ÉRDEKLŐDÉSEDET, IDE KATTINTVA 27%-KAL MEGRENDELHETED!


További szép napot,
Aliz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése