2020/11/07

Tavi Kata: Nyitótánc (Sulijegyzetek 1.) - recenzió

Sziasztok! A mai bejegyzésemben egy recenziós könyvről lesz szó, mely nem más, mint a népszerű Sulijegyzetek sorozat első része, a Nyitótánc. Először is szeretnék nagy-nagy köszönetet mondani a példányért a Könyvmolyképző kiadónak, nagyon hálás vagyok érte! Először nem gondoltam volna, hogy ennyire szeretni fogom, de mégis ez történt.

ADATOK

Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 358
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 410 gr
ISBN: 9789633736975
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Árukód: 2465438 / 1094796
Sorozat: VÖRÖS PÖTTYÖS KÖNYVEK

FÜLSZÖVEG


Lilla imád táncolni, ezért alig várja az új gimit a tánccsoporttal, az új barátnőket, no meg a helyes fiúkat.
Csakhogy a szomszédba költözött nyáron a leghelyesebb srác, akit valaha látott… a kosaras Krisztián, aki úgy fest, mint egy rockisten.
A szülei szerint valaha ők barátok voltak, de akkor miért olyan elutasító Krisztián?
Mi zajlik a kosárcsapatban, miért marják egymást a fiúk, hol nyíltan, hol burkoltan? Tényleg a tehetség számít?
Mi történik a lányok között? Hogyan lehet barátságból csatározás, szeretetből irigység és gyűlölet? Forrong a lánycsapat!
Lilla nagyszájúan lavíroz az iskola nyüzsgő életében, barátságok és szerelmek között. Szurkol a meccseken, szenved a feleltetések alatt, és hol pörögve, hol valami másra vágyva éli a középiskolások mindennapi, ám mozgalmas életét.
Vajon rátalál a boldogság?


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:

Sosem voltam oda azokért a borítókért, amin emberek szerepelnek, mert a képzeletemben soha nem olyanok, mint a borítón. Ez sem tetszik száz százalékosan, de azért szépen lett megoldva, mert napló formája van és az elrendezés is tetszik. 5/4

VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL, SZEREPLŐKRŐL:

Igaz, hogy ez nem egy ma írt könyv, előttem már rettenetesen sokan elolvasták, én mégis most kerítettem rá sort. Nem mintha nem érdekelt volna már évekkel ezelőtt is, mindössze most esett rá a választásom.
Nem véletlen szerintem a molyon a 83%, ugyanis tényleg nagyon jó ez a történet! Nem azt mondom, hogy a kategóriájában a legkiemelkedőbb, de kikapcsolódásnak egy nehéz nap után tökéletes! Olvastatja magát és pikk pakk elrepül az a 358 oldal, észre sem veszi az ember, és ezzel én is így voltam, ugyanis elolvastam négy nap alatt. 
Van benne minden, ami egy jó tini sztorihoz kell: barátok, fiúk, konfliktusok, verekedések, problémák, boldogság. 
A karakterek nagyon élethűek voltak. Mindenkinek voltak hibái, persze, de a valóságban sem tökéletes senki. Lilla is nagyon sokszor volt nagyszájú, meggondolatlan és hisztis, de ezért nem hibáztathatom, hiszen tinédzser és éppen a kamaszkor közepén jár. Sok barátot szerez már az első napokban, akik közül én is közel tudtam érezni magamhoz néhányat, szerencsére senki nem volt sablonos és egyhangú.

(saját kép)

Minden szereplő rajong valamiért, nem véletlen járnak ebbe az iskolába. Fontos szerepet játszanak benne a művészetek és a sport, ugyanis itt a diákok három csoportba járhatnak: kosárlabda, tánc és rajz. Évközben fellépések, versenyek és kiállítások várják őket, amikre a temérdek tanulnivaló mellett -mert a dolgozatok és a felelések a tanárok mániái - fel kell készülniük. Lilla azonban nem panaszkodik, él-hal a táncért és a mozgásért és rengeteget ötletel, hogy a tánccsoportja a legjobb eredményeket érhesse el a a tanév során. 
Viszont a történet nem csak ezekről szól, hanem a már korábban említettekről is. Mint egy tipikus young adult regényben, itt is szerepet kapott az összetartás, a barátok és ezek elvesztése, a fiúk és az ellenségek is. Sok konfliktus és vita kíséri végig a mindennapjaikat, de ez nem szegi kedvét senkinek és a könyv végére szinte minden problémára megoldást találnak.

Mint már mondtam, nem volt tökéletes a könyv, néhány részt nem éreztem annyira kidolgozottnak, mint ahogy azt kívánta volna a történet. Összességében azonban egy nagyon jó, szerethető történetet kaptam, amin nem kell olvasás után is órákat agyalni, mert nem nehéz olvasmány. Kidolgozott szereplők, izgalmas hétköznapok, barátságok, vicces szituációk és tinédzser élet? Igen! Ha valami könnyedebbet szeretnél olvasni, mindenképpen tudom Neked ajánlani ezt a sorozatot. Megnevettet, akár megsirat, és ha egyszer beszippant, nehezen enged. 


ÉRTÉKELÉSEM

5/4,5 csillag

Még egyszer szeretném megköszönni a bizalmat és a lehetőséget a kiadónak, nagyon klassz olvasmány volt és egyszer mindenképpen kézbe veszem a folytatásokat is!

HA SIKERÜLT FELKELTENEM AZ ÉRDEKLŐDÉSEDET, IDE KATTINTVA 16%-KAL MEGRENDELHETED A KÖNYVET!

További szép napot,
Aliz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése