2024/01/30

♟ Ali Hazelwood: Sakk-matt ♟

 100. BEJEGYZÉS A BLOGON! 🎉🎊

Ali Hazelwood Sakk-matt című könyve pedig tökéletes ehhez a bejegyzéshez. A Sakk-matt az írónő legújabb magyarul megjelent könyve, és én büszkén állíthatom, hogy eddig mindet elolvastam. 

Köszönöm szépen a példányt a Maxim Kiadónak!

RENDELD MEG ITT!

FÜLSZÖVEG

Mallory ​Greenleaf végzett a sakkal. Manapság minden lépés számít, miután a sport négy éve romba döntötte a családját. Mallory az anyukájára, a húgaira és a sehová sem vezető munkájára koncentrál, amiből ki tudja fizetni a villanyszámlát. Egészen addig, míg nagy nehezen bele nem egyezik egy utolsó jótékonysági sakktornába, és véletlenül felmossa a padlót a hírhedt „Királygyilkossal”, Nolan Sawyerrel, a jelenlegi világbajnokkal és a sakk rosszfiújával.

Mindenkit sokkol, hogy Nolan kikap egy ismeretlen újonctól. És ami még érthetetlenebb, hogy Nolan újabb összecsapásra vágyik. Miféle cselt vet be? Az okos lépés az lenne, ha Mallory elsétálna. Feladná. Sakk-matt. De Mallory győzelme utat nyit a pénzdíjakhoz, amire nagy szüksége van, és mindennek dacára akaratlanul is vonzódik a titokzatos stratégához.

Miközben üstökösként tör fel a ranglistán, Mallory azzal küzd, hogy távol tartsa a családját a játéktól, ami eleve tönkretette. És ahogy újra beleszeret a sportba, amit olyan kétségbeesetten utálni akart, Mallory gyorsan rájön, hogy nemcsak a táblán zajlik játék, a rivaldafény élesebb, mint hitte, és az ellenfele ádáz(an jóképű. És intelligens… és dühítő…) is tud lenni.

A könyv az LMBTQ tartalom miatt kapott 18+ besorolást.


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:

Bár a két szereplő nem nyerte el a tetszésemet a borítón, összességében az elrendezést, a hangulatot és a színeket nagyon szeretem rajta! Szokásos Hazelwood-stílus, figyelemfelkeltő, aranyos, jó hangulatú. 💗
 5/4,5 csillag


VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:

Sajnos azt kell mondjam, ezt élveztem eddig legkevésbé az írónő könyvei közül. Ez ne tántorítson el azonban senkit az olvasástól, hiszen így is sok jót tudok írni róla, miért is érdemes elolvasni, és én miket kedveltem benne leginkább! 

Mallory élete a sakk. Legalábbis volt, négy évvel ezelőttig. Azóta egy bábut nem fogott a kezében.
A lány egész nap dolgozik, próbál elegendő pénzt keresni, hogy mindenben támogatni tudja ízületi beteg édesanyját és két tinédzser kishúgát. Legjobb barátnője unszolására végül beleegyezik egy jótékonysági sakktornába, ahol élete 180 fokos fordulatot vesz.

Nolan Sawyer. Magas. Jóképű. És a jelenlegi sakk világbajnok.

Aki a sakktornán kikap egy lánytól, mégpedig Mallory-től.

(saját kép)

A vereség után Nolan visszavágót szeretne, egy újabb sakkmeccset a lánnyal, és Mallory ebbe belemegy. Tudja, hogy nagyobb versenyekkel lehetősége lenne pénzdíjakat nyerni, és ezzel a családján segíteni, azonban esze ágában sincs elmondani a családjának, hogy újra elkezdett sakkozni, ezért a legnagyobb titokban teszi mindezt, és utazik a különböző versenyekre. 
Időközben pedig kezdi azt érezni, hogy képes lehet újra megszeretni a játékot. És Mallory egyre ismertebb lesz a sakkjátékosok körében, hiszen hihetetlenül gyorsan tör előre a ranglistán...♟

---------------------------------

Kezdjük azokkal a dolgokkal, amiket igazán szerettem ebben a történetben:
-nagyon vicces volt, és bár a poénok olykor már inkább fárasztóak voltak, én jól szórakoztam rajtuk, és szerintem kikapcsolódásnak tökéletes
-nem kell sokat agyalni a könyvön, nincs benne bonyolult történetvezetés, és Hazelwood szerencsére nem is a hosszú és unalmas leíró részekről híres
-végre egy Hazelwood-könyv, ami nem a STEM világában játszódik. Félreértés ne essék, imádtam azokat a könyveket, de jólesett végre valami egészen más
-SAKK!!! Konkrétan minden nap sakkozok azóta, amióta befejeztem ezt a könyvet és NAGYON ÉLVEZEM! Annyira hálás vagyok ezért <3
-Polgár Judit, nemzetközi sakknagymester említése a történetben

És most nézzük, milyen dolgok miatt vontam le 1 ⭐-ot:
-gyerekes női főszereplő (tudom, hogy Hazelwood könyveiben szinte minden női főszereplő gyerekesen viselkedett a korához képest, de Mallory szerintem mindenkin túltett. 18 éves, tehát fiatal, de borzasztó a gondolkodásmódja néha...)
-jellemtelen férfi főszereplő (az írónő eddigi könyveiben jobban megkedveltem a férfi főszereplőket, itt Nolan sajnos nem "ütött akkorát". A kapcsolatuk szerintem hirtelen történt, kicsit alaptalanul, nem éreztem a kémiát közöttük és Nolan egyáltalán nem került közel hozzám)


 ÉRTÉKELÉSEM: 5/4 csillag



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése