2024/01/05

Eszes Rita: Tükör ​a felhőkön túlra

 Lehet, hogy rosszkor talált meg engem ez a könyv, de sajnos nem érzem tökéletesnek. Nagyon kíváncsian kezdtem bele, ám lehet, hogy a sok jó értékelés miatt túl magasak voltak az elvárásaim.
Fogadjátok sok szeretettel ezt a bejegyzést!

Köszönöm a példányt a Könyvmolyképző Kiadónak.

RENDELD MEG ITT!

FÜLSZÖVEG

Akármilyen ​bőrbe bújsz, kellesz nekem!

Japán az 1600-as évek vége felé. A határok lezárva, a császár túszként él saját palotájában, a hatalom valódi gyakorlója a sógun. Az árva Szorana mindent, amit tud, az őt befogadó nindzsáktól tanult, ám mivel hófehér külsejével feltűnő jelenség, talán sosem válhat a láthatatlanság mesterévé. Ő azonban még ennél is többről álmodik: a szamurájok kasztjához szeretne tartozni, és valami fontosat tenni jelentéktelen életében.

Renmu alakváltó nyestkutya. Egy megkeseredett varázstanuki, aki megtanulta, hogy az emberekkel pusztán üzleti kapcsolatokat ápoljon: mellettük él, de sosem velük. Napról napra éli az életét, kergeti a gyönyöröket, és semmit nem akar kevésbé, mint valami jelentős dolog részesévé válni.

Egy küldetés, egy találkozás, egy alku – és elindul a kaland, amely mindkettejük életét fenekestől felforgatja. Miközben halálos szörnyek elől menekülnek, szenvedélyes és tiltott vonzalom alakul a két számkivetett között – azonban senki és semmi nem az, akinek vagy aminek eleinte látszik.

Ha felszikrázik a levegő, és elszabadulnak a vágyak, vajon létrejöhet-e akár csak egyetlen igaz dolog is egy rendszerszinten hazug világban?


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL: Gyönyörű, szerintem az egyik legkülönlegesebb a polcomon. Első ránézésre beleszerettem, annyira varázslatos. 5/5*


VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:
Kicsit bajban vagyok, megmondom őszintén.
Tetszett is a könyv, meg nem is.
Úgy érzem, nekem egy kicsit kevés volt, és nem tudta 100%-osan lekötni a figyelmemet. Az első felét sajnos egyenesen untam, és borzasztóan vártam, mikor történik már valami érdekes, durva, csavaros dolog. A könyv vége kárpótolt picit, ott voltak már izgalmasabb dolgok, de nem nyerte el maximálisan a tetszésemet.

Az 1600-as évek végén járunk Japánban, és két főszereplőnk, Szorana és Renmu alkut kötnek egy nap. Szorana egész életét a nindzsákkal töltötte, és álma, hogy lányként is a szamurájokhoz tartozhasson. Renmu alakváltó, egy varázstanuki, aki viszont semmi esetre sem szeretne valami fontosnak és feltűnőnek a részese lenni, nagyon zárkózott karakter.
Kettejük célja, hogy megtalálják a tükröt, és ezzel kezdetét veszi egy hosszú út tele titkokkal, árulással, kalandokkal, veszélyekkel és természetesen szerelemmel. A két szereplőnk az út során csiszolódik össze, a kalandok, amiket ketten átélnek, közelebb hozzák őket egymáshoz.

(saját kép)

Nagyon szerettem, hogy megismerhettem a japán mondavilágot, folklórt közelebbről, ugyanis eddig még nem voltam jártas benne. Különleges volt a könyv hangulata, és TÉNYLEG azt gondolom, ha máskor olvasom, lehet, hogy sokkal jobban szerettem volna, csak most nem igazán tudtam beleélni magamat. 

A szereplőkkel nem igazán voltam kibékülve, kicsit semmilyenek voltak számomra, főleg Szorana. Úgy gondolom, nem ismerhettük meg őket igazán.

A könyv végén már tényleg beindultak az események, ott vált izgalmasabbá a történet. Sajnálom, hogy nem tudtam maximálisan szeretni a könyvet, mert nagyon ígéretesnek tűnt. Mindenesetre mindenképpen fogok még olvasni Eszes Ritától, mert szerintem van olyan regénye, ami tetszhet nekem is. 😀


ÉRTÉKELÉSEM: 5/3 csillag



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése