2020/04/08

Bear Grylls - A cápa birodalma (értékelés)

Sziasztok, molyok!
A mai bejegyzésben egy recenziós könyv értékelését hozom el nektek. Ezt a példányt a Jaffa kiadó küldte nekem, amit innen is nagyon köszönök!
Olvastam már Bear Grylls könyvet, igaz, még csak egyet, de az nagyon nagy élmény volt, imádtam minden sorát! (Ez a könyv a Leopárd búvóhelye volt)
Sajnos eddig még nagyon kevés helyen láttam ezeket a szuper könyveket, ezért különösen nagy öröm írni egy ilyenről.
A Bear Grylls könyvek egy fiatal, 14 éves fiúról, Beckről szólnak, aki mindig valami izgalmas és veszélyes szituációba keveredik, ahol a feladata a túlélés.


ISBN:9786155492969   
Cikkszám:0567



A könyv fülszövege: 

TÚLÉLÉS: TELJESÍTVE
Helyszín: A Bermuda-háromszög
Veszélyek: Tigriscápák, hurrikánok, kiszáradás
Miután Beck hajótörést szenved a nyílt tengeren, minden tudományát össze kell szednie ahhoz, hogy megmentse a hajó néhány utasát. Ráadásul hamarosan kiderül, hogy a katasztrófa korántsem a véletlen műve volt. És ahhoz, hogy életben maradjon, ki kell derítenie, ki tört az életére és miért.
Feltéve, ha előbb nem falják fel a cápák…


Véleményem a borítóról:
Szerintem ennek a könyvnek egyszerűen varázslatos a borítója! (Bár az összes BG könyvvel így vagyok:D) Nagyon átadja a könyv hangulatát egy fontos részt ábrázolva. Imádom!

Véleményem a könyvről, szereplőkről:
Mint már említettem, nagyon sajnálom, hogy ennyire kevesen ismerik ezeket a szuper könyveket. Már az első oldalon beindul a történet, semennyit, konkrétan semennyit nem kell várni arra, hogy izgalmassá váljon! (Ezért is sikerült egy délután alatt elolvasnom :D)
Beck hajóútra indul nagybátyja egyik barátjával, hogy ott az utasoknak előadásokat tartson a túlélési technikáiból.
Azonban ebből mi sem lesz, ugyanis hajótörést szenvednek, mielőtt még feltudnák venni az utasokat, akik máshol szállnának be.
A hajótörés után négyen maradnak együtt, Beck, Farrell (a hajókapitány), Abby és James, akik ebben a szituációban csak egymásra számíthatnak, mert a menőcsapat nem biztos, hogy megtalálja őket.
Ezek után rengeteg dolog történik velük: mentőcsónakjuk elkezd beázni, cápák úszkálnak nem messze tőlük a vízben, hurrikán közeledik (és ki tudja, mikor ér oda hozzájuk), ezenkívül pedig az enni-és innivalójuk nagyon fogytán van.
Becket nagyon szerettem ebben a részben is, igaz, hogy érződik rajta, hogy fiatal, néha még meggondolatlan, de ezt ellensúlyozza az, hogy ennyire ért a túléléshez és ilyen segítőkész.
Farrell nem lett a kedvenc szereplőm, nem sokat tett hozzá a történethez, inkább csak várta, hogy Beck cselekedjen valami okosat.
Abby... nagyon utáltam! Először egy kényes plázacicának tűnt, de a könyv végén... nagyon meglepődtem! Nagyon ritkán találkozok ennyire aljas szereplővel.
James pedig... szintén csak annyi, hogy nem lett kedvenc szereplőm. Nem fogok most spoilerezni, csak annyit írok, hogy nagyot csalódtam benne a könyv előrehaladtával, még ha ő próbált is mindent szépíteni.
"Rettentő távol voltak a civilizációtól. A csónakjuk elsüllyedt. Nem volt mivel eljutniuk az Alfa-lelőhelyre vagy a szárazföldre, és valahol a közelben egy éhes cápa keringett körülöttük."
Tehát mint mondtam, a könyv vége nagyon fordulatos volt (bár nem mintha az egész könyv ne lett volna az:D), nagyon meglepődtem egy-egy dolgon.
Szívből tudom mindenkinek ajánlani ezeket a könyveket, én azt mondom, hogy nem muszáj sorban olvasni őket, mindössze annyiból jobb, hogy néha-néha Beck tesz egy-egy utalást a korábbi kalandjaira.

ÉRTÉKELÉSEM: 5/5
Köszönöm a lehetőséget és a bizalmat, Jaffa Kiadó! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése