2020/04/16

Isabelle Broom - Ezer csillag közül te (értékelés)

Sziasztok! A mai bejegyzésemben egy kevesek által ismert Álomgyár Kiadós könyvet hoztam el nektek, mely nem más, mint Isabelle Broom: Ezer csillag közül te c. könyve. Véletlen bukkantam rá én is erre a könyvre, soha nem hallottam még róla azelőtt. Elolvastam a fülszövegét, ami nekem első olvasásra nem ígért sokat, viszont a borítóba már első ránézésre beleszerettem.
Végül hirtelen felindulásból belekezdtem, hogy elolvasok pár oldalt, de végül annyira megfogott már az eleje, hogy le sem tudtam tenni!

Kiadó: Álomgyár Kiadó
Terjedelem: 400
Év: 2019

Fülszövege: Egyetlen szikra fénybe borítja mindkettőjük életét
 Alice éppen megkomolyodik. Talán nem azt a kalandos életet éli, amit valaha elképzelt magának, de több mint amire bárki is vágyhat, hogy boldog legyen – mert van megbízható barátja, védelmező anyja –, még ha a vágyai egy kis része mindig is elfojtva marad.
Max mindent összekuszál. Egy pusztító sérülés után elhatározza, hogy bizonyít saját magának: hogy megtalálja az embert a fogyatékosság mögött, hogy kiszabadul a családja szorításából, hogy képes még kalandokra.
Egy Sri Lanka-i utazás az utolsó kitörés Alice számára – az utolsó esélye, hogy belevesse magát az otthonától több ezer mérföldre lévő forróságba, káoszba és sokszínűségbe.
És ez az a pillanat, amikor találkozik Maxszel.
Alice még nem tudja, de ezzel az egész élete megváltozik.
Max még nem tudja, de ő az, aki megváltoztatja Alice életét.
Isabelle Broom gyönyörű, szívmelengető romantikus története a szerelemről, életről és a veszteségről.
Isabelle Broom: Ezer csillag közül te - BoritóVéleményem a borítóról:
Mint ahogyan azt már fentebb is leírtam, én ebbe a borítóba első látásra beleszerettem! Annyira hangulatos, illik a könyvhöz... nem sok borítóra mondom ezt, de kedvenc lett, komolyan.

Véleményem a könyvről, szereplőkről:
Hehe, külön kiemelem először is, hogy nagyon tetszett, hogy a főszereplőt Alice-nek hívják, ugyanis én is Aliz vagyok, ami ennek a magyar megfelelője. :)
Na de térjünk is a lényegre.
A könyv elején Alice szürke, monoton életébe csöppenünk bele. Az ember azt hihetné, hogy boldog: több éve tartó kapcsolata van, lakása van, házasságra készül... de nem. Alice ezzel nincs megelégedve, ő ebből ki szeretne szakadni. Kalandokat szeretne, tapasztalatokat szeretne gyűjteni, a világot akarja látni. A barátja azonban ebben nem támogatja, mint ahogyan édesanyja sem. Amióta az az eset (nem fogok spoilerezni) megtörtént, jobban féltik Alice-t a kelleténél.
Mivel azonban a lány, két legjobb barátnőjével együtt hamarosan ünnepli harmincadik születésnapját, engedélyt kap arra, hogy elutazzon Srí Lankára és ott ünnepeljen. Richard, aki viszont házasságot szeretne, ennek nagyon nem örül. Pláne, hogy egy instagram-kép alapján megtudja, hogy Alice, Soph és Maur megismerkedett ott két fiúval, Max-szel és Jamallal. (Azt is kiemelném, hogy ebben a könyvben zseniális mellékszereplők vannak! Maurt egy időben nem igazán kedveltem, de végül megbékéltem vele, viszont Jamal és Soph... őket nagyon nagyon imádtam!)

"Az utazás az egyetlen dolog, melyért fizetsz, mégis gazdagabbá válsz."
(saját kép)

A három lány és a két fiú együtt utazzák be Srí Lankát, miközben egyre jobban megismerik egymást és titkokat tudnak meg egymásról. Tetszett, ahogyan Alice és Max kapcsolata kialakult, ahogy megtudtak egymásról dolgokat... Max múltja nehéz és elfeledhetetlen. Nem boríthat fátylat a történtekre, mert látható nyomott hagyott az eset maga után. Azt hiszi nem képes újra szerelembe esni. Míg meg nem látja Alice-t, akinek a múltjában szintén történt valami jelentős.
Tökéletesen kiegészítik egymást, nagyon kevés könyvben van egy szerelmi kapcsolat ennyire szépen megírva.
Ezek mellett nagyon érdekesnek tartottam még a srí lankai tájleírásokat és a túrákat is. Minden oldalt egy élmény volt olvasni, s bár igaz, hogy a vége felé egy pillanatra rám tört egy enyhe szívroham, a legvégét nagyon megszerettem. Meg úgy általában az egész történetet.
"– Szerinted hány csillag van odafent? – kérdezte halkan.
– Lássuk csak – válaszolta Max, és úgy tett, mintha számolna. – Legalább ezer.
– Ezer csillag – sóhajtott a lány némi pátosszal a hangjában.
    Max úgy érezte, mintha egyedül lennének a hegyen, egy biztonságos, kényelmes burokban.
– Ezer csillag közül te – mondta Max mosolyogva, mire Alice ránézett."

Értékelésem: 5/5 csillag

További szép estét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése