2021/01/16

Baráth Viktória - Orosz rulett (recenziós könyvértékelés)

 Sziasztok! A mai bejegyzésemben egy népszerű magyar írónő legújabb könyvéről írtam Nektek. Ez a könyv nem más, mint a címben szereplő Orosz rulett. Igazából már a megjelenés óta érdekel ez a könyv, azonban mégis csak most kerítettem rá sort. Köszönöm szépen a példányt az Álomgyár Kiadónak! 

ADATOK

Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ
Oldalak száma: 378
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2020
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED

FÜLSZÖVEGE

„Lehengerlő történet a szív és az ész harcáról.” – A valóságon túl blog

Amikor az életed a tét

Sophia, a fiatal és céltudatos lány úgy nőtt fel, hogy nem ismerte az édesanyját. Csupán egy magyarázkodó levél maradt neki emlékül, és egy nyom, miszerint a nő Las Vegasban él. Sophia így a bűn városába költözik, hogy felkutassa a családi gyökereit, ott azonban falakba ütközik. Unalmas munkát vállal, mellette viszont, amikor leszáll az éj, a lány élete megtelik izgalommal és kalanddal.

Amikor segítségre van szüksége, alkut köt Viktor Makszimovval, az éjszakai klubok és kaszinók urával. Sophia távol akarja tartani magát a zűrös múltjától, ám ekkor még nem is sejti, hogy a férfi mekkora veszélyt jelent a számára.

Mit tehetünk, ha az érzelmeink veszik át az uralmat felettünk? Engedhetünk a csábításnak, ha a gyönyör mellé gondok is társulnak?

Baráth Viktória ismét a sötét oldalra kalauzolja olvasóit egy olyan történetben, amelyben sosem tudhatod, mit rejt a következő oldal.


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL

Mint minden Baráth Viki könyv borítója, ez is gyönyörű és egyedi, hisz ha ránézek az írónő egy-egy könyvére, rögtön meg tudom mondani, ki írta. Nagyon illik a történethez is, nekem a személyes kedvencem lett Viki borítói közül.


VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL, SZEREPLŐKRŐL:

Mit tennél, ha hirtelen megörökölnél több millió dollárt? Hát, szerintem köpni-nyelni nem tudnál. Pedig Sophiával  pontosan ez történt.

Sophia, az igazán merész, belevaló, fiatal nő Las Vegasba utazik, hogy felkutassa édesanyját, aki mindössze egy magyarázkodó levelet hagyott hátra. A lány nem is ismerte édesanyját, csak ez a levél maradt neki. Azonban Las Vegasban hirtelen akadályba ütközik: kiderül, hogy édesanyja meghalt és Sophia megörökölt néhány millió dollárt és egy tequilagyárat is. Édesanyja alvilági körökben mozgott szinte egész életében, nem is akárhogyan keresett pénzt, a lány pedig semmiképpen nem szeretné ezt megörökölni, akármekkora összegről is van szó.

Mielőtt Sophia élete gyökeres fordulatot vett volna, egy unalmas kis étteremben dolgozott felszolgálóként minden nap, esténként pedig beindult számára az élet és kaszinókba járt, hogy pénzt "keressen". Tulajdonképpen annyira kevés pénze volt, hogy napról napra élt és semmi pluszt nem engedhetett meg magának. Arra sem volt elég pénze, hogy félretegyen mindig egy keveset. Tudta, hogy ezen sürgősen változtatnia kéne, hogy kisfia, a négyéves Joel nála élhessen és ne a nagynénjénél, azonban azt is tudta, hogy ez jelen pillanatban lehetetlen, nem tudná még őt is eltartani, pláne olyan körülmények között.

(saját kép)

Amikor megtudja a hírt édesanyja haláláról és a megörökölt vagyonról, először elutasítja, azonban nem sokkal később rájön, hogy nincs más választása. Tudja, hogy ez valami újnak a kezdete lenne, egy szebb, boldogabb jövőé, ahol nem szenved hiányt semmiben, nem kell aggódnia semmi miatt, ráadásul a fiát is maga nevelhetné fel. Így hát elfogadja az örökséget.

Mivel nem igazán tudja, hogyan is kell gyárat vezetni, segítségre szorul és megmentője az orosz Viktor Makszimov lesz, aki több kaszinóval és éjszakai klubbal is rendelkezik, így sok mindenben tud segíteni a lánynak. Sophia nem is sejti, hogy kivel áll szemben és a történet előrehaladtával egyre jobban beleszeret és biztonságban érzi magát mellette. Azonban jól tudja, hogy ezt a férfit szinte egyáltalán nem is ismeri, ráadásul minden egyes beszélgetésük után csak még több kérdés kavarog a fejében...

Viki teljesen lenyűgözött ezzel a könyvével. Azt hittem, az Egy év Rómában-nál nem lesz jobb, de mégis így lett, le sem tudtam tenni, 3 nap alatt elolvastam a közel négyszáz oldalas regényt. Soha nem tudtam, hogy mi fog történni. Annyira kiszámíthatatlan volt ez a könyv, hogy néha (sőt, kimondottan sűrűn) csak néztem magam elé, hogy te jó ég, mi történik itt?
Fogalmam sem volt arról, hogy kiben bízhatok és kiben nem, ki melyik oldalon áll, ki akar ténylegesen segíteni Sophiának és ki az, aki csak tőrbe csalja őt... Minden fejezettel egyre jobban összezavarodtam, és amikor már pont kezdtem összerakni a mozaikokat, akkor kiderült, hogy hoppá, minden csak hazugság volt. Az egész könyv egy rejtély, de a végére minden kiderül, az olvasó előtt kitisztul a kép és minden megoldódik. Az utolsó 50 oldalt szinte egy szuszra daráltam le, annyira pörögtek az események, hogy csak kapkodtam a fejem és mindig csak többet és többet akartam tudni. 

A szereplők közül Sophia lett a kedvencem, szerintem nála megfigyelhető egy kisebb karakterfejlődés is és egy nagyon erős, bátor, küzdő nőt ismerhettem meg a személyében. Viktor egy kicsit rejtélyes volt nekem, őt sokkal később tudtam közel engedni magamhoz, de ettől függetlenül mindkettőjüket megszerettem a történet végére.

Ha azon gondolkozol, hogy megéri-e elolvasni, itt a válasz: IGEN! Ha szereted a letehetetlen könyveket, amik izgalmat csempésznek a szürke hétköznapjaidba, akkor ezt garantáltan szeretni fogod. Romantika és krimi egyben? A legjobb választás.

"Fel kell állnunk, és tovább küzdenünk, mert a sírás semmit sem old meg."

"Elvesztettem a józan eszemet. Viktor vette el."


ÉRTÉKELÉSEM
5/5 csillag


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése