2021/01/25

Vi Keeland - Fiatal szerető (recenziós könyvértékelés)

Sziasztok! A mai bejegyzésemben egy igazán népszerű írónő legújabb könyvét hoztam el Nektek, mely nem más, mint a Fiatal szerető. Ez volt az első könyvem az írónőtől, elég nagy elvárásokkal kezdtem bele, mert mindenki ódákat zeng róla, azonban szerencsére én sem csalódtam és egészen biztos vagyok benne, hogy fogok még olvasni tőle. 

Köszönöm a példányt az Álomgyár Kiadónak!


ADATOK

Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ
Oldalak száma: 374
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2019
Fordító: Seres Noémi
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED


FÜLSZÖVEGE

Amikor először találkoztam Ford Donovannal, fogalmam sem volt, hogy ki ő…, néhány szembeötlő dolgot leszámítva.
Tudtam róla, hogy túl fiatal hozzám, isteni a teste, sikeres és okos. De menjünk vissza a történet legelejére.
A legjobb barátnőm kijelentette, hogy újra randiznom kellene, és a tudtom nélkül létrehozta a profilomat az egyik népszerű társkereső oldalon.
Huszonegy és huszonhét éves kor között jelölte be a potenciális partnerek életkorát. Továbbá megjegyzésként odaírta, hogy az Orál Király és hasonló becenévvel rendelkezők azonnal a lista tetejére kerülnek.
Nem lett volna szabad aktiválnia a profilomat…
A lényeg, hogy így találkoztam Forddal. Elkezdtünk üzeneteket írogatni egymásnak. Megnevettetett, de ennek ellenére is zavart a kora, úgyhogy részemről csak barátságról lehetett szó.
Miután hetekig győzködött, végül ráálltam, hogy egyetlenegyszer találkozzunk. Húsz évvel ezelőtt randiztam utoljára a középiskolai szerelmemmel. Tudtam, hogy nem lehet ebből semmi tartós, de kíváncsi voltam rá.
Remegő lábbal léptem be az étterembe. Ford a bárpultnál ült. Amikor megfordult, elállt a lélegzetem. A szexi mosolyától majdnem lecsúszott a bugyim.
De annyira ismerősnek tűnt…
Ahogy közelebb értem, rájöttem, miért. A szomszéd nyaraló tulajdonosának a fia volt.
A szomszéd fiú.
Évek óta nem láttam, és ő időközben felnőtt férfi lett.
Kimentem az étteremből és hagytam a fenébe ezt az őrültséget.
Majd beköszöntött a nyár, és ki kezdett el ismét lejárni a családi nyaralóba?


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:

Kimondottan szeretem Vi magyar könyveinek egységes borítóit, azonban ez pont egy kivétel számomra. Egyáltalán nem ilyennek képzeltem el a szereplőket, szerintem ez lehet a baj.  5/3 csillag


VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL, SZEREPLŐKRŐL:

Mint azt már fentebb említettem, kimondottan nagy elvárásokkal kezdtem bele ebbe a könyvbe. Nagyon sokan szeretik az írónőt, ezért kíváncsian vártam, nekem mit fog adni ez a könyv. Az egyetlen dolog, amitől egy kicsit tartottam először, az a korkülönbség volt, hiszen Val 37 éves, míg Ford csak 25, azonban ez végül egy cseppet sem zavart, igazából legtöbbször teljesen meg is feledkeztem róla.

(saját kép)

Valentina egyedülálló, egy gyermekes édesanya, aki a válása óta nem randizott és nem találkozott egyetlen férfival sem. Legjobb barátnője (akit egyébként nagyon megkedveltem az összes hülyeségével együtt), Eve, azonban teljesen rá van állva erre a témára és szerinte Val-nek minél hamarabb találkoznia kéne valakivel, legalább egy egyéjszakás kaland erejéig.
Azonban mivel Val ezt nem szeretné, Eve regisztrál neki profilt egy társkereső oldalra. És hoppá, hát nem pont arra az oldalra regisztrált neki, ahová Fordnak is kellett a munkája miatt? Hát dehogynem!

Így történik hát, hogy ők ketten összeismerkednek és fontolóra vesznek egy találkozót egy közeli bárban. De amikor Val belép a bárba, és meglátja a fiút, nem is hisz a szemének. Ford vigyázott régen Val gyerekére. Ford Val szemében még csak egy tapasztalatlan kisfiú. Nem lenne szabad találkozgatnia a fia egyik haverjával. Azonban mindenki tudja, hogy az érzéseknek nem lehet ellent mondani.

Val erre nem jön rá azonnal, és kézzel-lábbal tiltakozik még egy találkozó ellen, azonban a nyár beköszöntével, amikor visszamegy a montauki nyaralójukba, kivel találkozik? Igen, Forddal.

A történet előrehaladtával Val nagy nehezen megnyílik Ford előtt és rádöbben, hogy a kor ennél a kapcsolatnál tényleg nem szabhat határt. Ford ezerszer érettebb a többi huszonéves fiúnál, és ez imponált Val-nek. A fiúnak szülei halála után egyedül kellett felnevelnie a kishúgát és vezetnie az egész háztartást, ezért borzasztó korán fel kellett nőnie. Azt vettem észre, hogy a legtöbbször még Val-nél is érettebben és megfontoltabban gondolkodik. Nagyon odafigyel a húgára, mindig mindenben segít neki és támogatja őt. Az életkörülményei kényszerítették arra, hogy kortársainál sokkal hamarabb felnőjön.

Val tudja, hogy nem kéne kapcsolatba bonyolódnia a fiúval, hisz mégiscsak 12 évvel fiatalabb és szeptembertől úgysem tudnának annyit találkozni Val tanítói állása miatt, ezért megegyeznek abban, hogy csak a nyár végéig tart a kapcsolat, kötöttségek nélkül.

De az érzéseknek nem tudnak gátat szabni.


A két főszereplő közül különösen Fordot kedveltem meg, az érett gondolkodásával, a szeretetével és odaadásával különleges helyet foglal el a szívemben. Nagyon  sok mindennel meg kellett és kell birkóznia az élete során és amiről azt hitte addig, hogy tökéletes, az is képes darabokra hullani.

Val nagyon sokszor meggondolatlanul cselekedett és gyerekesen viselkedett, ezért mégsem tudom őt hibáztatni, hiszen az előző, 20 évig tartó kapcsolata után nagyon nehéz lehet neki egy másik fiúval randizni.

Imádtam kettejük párosát, a civódásokat, a humorukat és azt, hogy mennyire összeillenek. A könyvre 4,5 csillagot adtam volna, ha nincs az utolsó néhány fejezet és az epilógus, de így gondolkodás nélkül megadom rá az 5 csillagot.

ÉRTÉKELÉSEM
5/5 csillag


"A kort nem úgy kell számolni, hogy mennyit éltünk, hanem hogy mennyi van még hátra. Előrefelé kell nézni, nem pedig hátrafelé."

"A legváratlanabb időben a legváratlanabb emberrel hoz össze a sors. Amikor keressük, nem találjuk. De amikor hirtelen visszanézünk, a fejünket csóváljuk, mert nem értjük, hogy nem láthattuk, hogy ez lesz belőle, amikor először ránéztünk. Hirtelen minden letisztul."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése