2021/07/09

Karády Anna: A füredi lány

 Sziasztok! A mai bejegyzésemben egy viszonylag új megjelenésről írtam, mely nem más, mint A füredi lány. Ez a könyv az utóbbi időben igen nagy népszerűségre tett szert, ezért kíváncsi voltam, nekem mi lesz a véleményem róla. Köszönöm a példányt az Álomgyár Kiadónak!

ADATOK

Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ
Oldalak száma: 443
Borító: KEMÉNYTÁBLA
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2021
Sorozat: A FÜREDI LÁNY-SOROZAT
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED!

FÜLSZÖVEGE


Szerelem téren és időn át...

Almássy Anna, a XXI. századi jogászlány akaratán kívül az Úr 1763. esztendejében találja magát. Kénytelen beilleszkedni a közösségbe, míg rá nem jön, miként juthat egyszer haza. Hamar megérti, a szabályok itt pofonegyszerűek: a vérhatalom jogán a földesúr élet és halál ura.
A lány számára úgy tűnik, mintha a sötét középkorba zuhant volna vissza: pestis, máglya, pellengér, éhínség...
Ám a rémisztőnek tűnő világban is létezik az az időtlen érzés, amelyet úgy hívunk, hogy szerelem.
Anna egy napon találkozik nemes Oroszy Mihállyal - a fiatal földesúrral. Mindenben különböznek, mégis szenvedélyes vonzalom alakul ki közöttük. A mai értékek szerint nevelkedett lány és az előjogokkal született férfi eltérő világlátása drámai helyzeteket szül.
Vajon a két világot összekötheti a szerelem?


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:

Egyszerűen lenyűgöző! Már a megjelenéskor felfigyeltem rá, hiszen nagyon figyelemfelkeltő és olyan kellemes hatást kelt. Az egyik kedvenc borító a polcomon! 5/5*


VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:

Sajnos ez tipikusan olyan könyv szerintem, ahol nagyobb volt a hype a szükségesnél. Félreértés ne essék, tetszett és tudom is ajánlani nektek, csak szimplán úgy gondolom, hogy a hype miatt túl nagyok voltak az elvárásaim, melyeknek nem felelt meg teljes mértékben a történet.

A főszereplő, Almássy Anna egy nap hirtelen 1763-ban találja magát. Ez már önmagában elég sok kérdést felvet, hiszen hogy került oda? Hogyan utazott az időben? Mit fog kezdeni magával? Hogy fog hazajutni?

Szerencsére megismerkedik Katicával, aki egyébként nagyon közel került a szívemhez, hiszen egy igazán szerethető karakter. Anna csak neki mondja el a teljes igazságot, miszerint ő egy 2020-ból érkezett "időutazó".

Katica és férje, István szállást, élelmet és munkát adnak neki, így a lánynak néha-néha sikerül elfelednie, hogy valójában mi is történt vele és egészen beleszokik az új életébe.

Nem sokkal később azonban megismeri Oroszy Mihályt, a füredi földesurat, és szinte első látásra beleszeret. Ez az érzés kölcsönös, azonban Anna elég makacs lány, eleinte magának sem vallja be az érzéseit, nemhogy Mihálynak.

Azonban ahogy telik az idő, egyre többször találkoznak, több dolgot csinálnak együtt és végül teljesen egymásba esnek... Csak sajnos Mihálynak fogalma sincs arról, mit titkol előle a lány, Anna pedig el sem meri mondani, mert mégis ki hinné el, hogy ő a jövőből jött? Vajon így is beteljesülhet ez a szerelem?

A karakterek szerethetőek, a tájleírások gyönyörűek. Néha már olyan volt, mintha én is ott lennék a szereplők között, annyira élethűen voltak bemutatva a helyszínek. Nem mondom, hogy nagyon fordulatos, letehetetlen könyv volt, de az írásmód kárpótolt. Néha éreztem azt, hogy túl van írva a történet, de ez sem volt feltétlenül zavaró, hiszen olvastatta magát. Függővége nincs a könyvnek, azonban engem mégis felcsigázott a befejezés és kíváncsian veszem majd kezembe a folytatást.

Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki egy nem túl pörgős, nyugodtabb történetre vágyik egy kis romantikával és kalanddal fűszerezve. Olvasás közben megismerhetjük az akkori kultúrát, világot, a társadalmi különbségeket. Ez kimondottan kidolgozott volt, aminek nagyon örültem.

Nekem szuper  kikapcsolódást nyújtott, szinte el sem tudom hinni, hogy ez még csak az írónő első könyve.


ÉRTÉKELÉSEM: 5/4


"Túl nagy volt a csend és olyan némának tűnt a világ, hogy hegyeztem a fülemet. Észlelni akartam a megszokott hangokat, de nem sikerült. Ez volt az igazi csend. Az összes háttérzaj, amit ismertem, 1763-ban még nem létezett."

"Csakhamar rájöttem, hogy nem azért mosolyog, mert nem veszi észre a rosszat a világban, hanem azért, mert észreveszi a szépet. Az összeset."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése