2022/12/08

C. M. Ewan: Az ​interjú

 Sziasztok! Régen volt már ilyen bejegyzés, de hát kell is néha. Egy olyan könyvről írok most nektek, mely nem nagyon nyerte el a tetszésemet.
Na de nézzük, mi is volt ez!

ADATOK
Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ
Oldalak száma: 400
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2022
Fordító: Mohai Szilvia
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED!

FÜLSZÖVEG

Egy állásinterjú, ami az életedbe kerülhet.
Kate késve érkezik London egyik legújabb és leglenyűgözőbb felhőkarcolójába, pedig álmai munkája a tét. Vezető ügyfélmenedzser lehet a város legelitebb PR-ügynökségénél.
Kettesben találja magát Joellel egy csúcsmodern irodában, a tizenharmadik emeleten. Joel tartja az interjút, amikor mindenki más már a hétvégét élvezi. Már ez önmagában intő jel lehetne, de Kate ekkor még nem sejti, hogy ez a beszélgetés egészen mást tartogat számára, mint amiért jött.
A nő csak úgy menekülhet meg, ha válaszol egy lehetetlennek tűnő kérdésre. De ha nem tud, valami borzasztóan rossz fog történni. A válasz és az ijesztő igazság a múltban keresendő.


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL: 

Engem megfogott. Látszik, hogy egy thrillerrel van dolgunk, bár szerintem a borító jobb, mint a sztori. Egyébként tipikusan olyan, ami felkelti a figyelmet. 5/4

VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:
Lehet, hogy igazából annyira nem is rossz könyv, mindössze én hypeoltam túl még olvasás előtt. Egyszerűen éreztem a fülszövegből (plusz a borító miatt), hogy ez nagyon nekem íródott,  ez nagyon letehetetlen lesz, izgalmas, ijesztő... Eléggé beleéltem magam, hisz alapból NAGYON KEVÉS thrillert olvastam még, de amiket olvastam, azokat NAGYON szerettem. Így hát igen, elég nagyok voltak az elvárásaim.

Kate késve, de lelkesen érkezik meg az állásinterjújára, ami London egyik legújabb, legmenőbb felhőkarcolójában van. Amikor megérkezik, azt veszi észre, hogy még kimondottan tele az épület, sokan nyüzsögnek bent, azonban az interjú kezdeténél már kicsit gyanakvó, és nem igazán érzi magát otthon abban a légkörben. Nem sokkal később kettesben találja magát az interjúztatóval, Joellel, a 13. emeleten. Még egészen rendesen kezdődik az egész beszélgetés, azonban hamarosan valami teljesen másba csap át... amikor Kate legközelebb kinéz az irodába, már egy ember sincs ott, teljesen üres az egész épület.
Joel egyre hihetetlenebb dolgokat kér és kérdez a nőtől. Egyre durvább dolgokat akar megtenni vele. És Kate azt érzi, nincs kiút. Ez nem egy sima interjú, ez élet-halál kérdésévé válik.

Majd jön egy kérdés, amire képtelen válaszolni. 

Ráadásul utána az is kiderül, hogy valójában ő maga sem tudta az igazságot.

(saját kép)

Sajnos nekem ez egyrészt túlírt volt. 

Másrészt viszont nem is volt számomra izgalmas. Még az elején volt néhány fordulat, ami tetszett és meg is lepődtem, hogy na akkor most hogyan tovább, de a 100. oldal körül (és 400 oldalas a könyv) annyira lapos lett, hogy az valami hihetetlen. Nem ezt várom egy thrillertől. 

Az a gond, hogy végig ugyanaz ismétlődött szinte az egész könyvben, és ez már kezdett kicsit sokká válni. A végefelé volt még EGY fordulat, amin meglepődtem, de egyébként sajnos nem volt egy nagy szám. A fülszöveg és a borító is szerintem sokkal "többet ígér", vagy nem is tudom...többet ki lehetett volna ebből hozni. A könyv hátulján az ajánlások is olyanokat ígérnek, hogy hátborzongató, teljesen bekebelez, megáll az emberben az ütő, nem bírok másra gondolni...

Sajnos belőlem nem ezeket váltotta ki ez a regény. Összességében azért kap tőlem három csillagot, mert lehet, hogy az én hibám, hogy túlságosan "rákészültem" erre a sztorira és végül hoppon maradtam. Lehet, hogy ha csak úgy nekiállok, és el sem olvasom a fülszöveget, egy kicsit jobban tetszett volna. 

Mindenesetre gyorsan végigpörgethető a könyv, hisz egy fejezet 2-4 oldal között van, így elég haladós. Ettől függetlenül azonban azt mondom, hogy ha valami IGAZI, ijesztő, vérfagyasztó thrillerre vágysz, akkor ne ez legyen az első választásod.

ÉRTÉKELÉSEM: 5/3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése