2023/02/09

Guillaume Musso: A brooklyni lány

 Sziasztok! A mai bejegyzésem egy Musso-könyvről fog szólni, mely nem más, mint A brooklyni lány. Eléggé népszerű ez a könyv az író könyvei közül, így én is kíváncsian álltam neki. Köszönöm szépen a lehetőséget a Park Könyvkiadónak!

ADATOK
Kiadó: PARK KÖNYVKIADÓ
Oldalak száma: 345
Borító: KARTONÁLT
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2022
Fordító: Sárközy Éva
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED!

FÜLSZÖVEG

A titkaink is hozzánk tartoznak.
Meghatározzák, hogy kik vagyunk, honnan jövünk, és mit hozunk magunkkal.
Sosem felejtem el azt a pillanatot. Előttünk a tenger. A fény megcsillant a végtelen horizonton. És akkor Anna azt kérdezte tőlem:
– Ha valami szörnyűséget követtem volna el, akkor is szeretnél?
Mit válaszoltam volna?
Anna volt életem szerelme. Három hét volt hátra az esküvőnkig. Persze hogy szeretném, bármit tett is. Abban a pillanatban legalábbis így gondoltam. Ő azonban remegő kézzel kotorászott a tabletjén­­, és egy fényképet mutatott:
– Én tettem ezt.
Hogy mondhatjuk, hogy szeretünk valakit, ha képtelenek vagyunk megvédeni?


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:
Szeretem a Musso-könyvek borítóit egytől egyig. Tetszik, hogy mindegyik egységes, és így ha ránézek egyre, rögtön meg tudom mondani, ki írta. Illik a könyvhöz is, így megérdemli az 5 csillagot. 

VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:
Ez volt az ötödik könyvem Musso-tól, így már ismertem a kezdéskor az írói stílust. Nagyon szerettem az eddig olvasott könyveit, négyből kettő nagy kedvencem is lett, azonban ez valamiért nem nyerte el annyira a tetszésemet.

Az egész történet ott indul, hogy a Raphael és Anna esküvő előtt állnak, mindketten alig várják a nagy napot és nagyon szeretik egymást. Majd egy nap kiderül az igazság. Hogy mi történt évekkel ezelőtt. Hogy mit próbált meg Anna évekig eltitkolni.

Raph elmenekül, mert nem képes végighallgatni Anna magyarázatát, de később rájön, hogy mégis tudnia kéne a teljes történetet. Amikor azonban visszaér a lakásba, Anna már nincs ott. 

Innentől kezdetét veszi egy nyomozás, melyben segítségére van barátja, Marc, aki zsaru. 

Az egész több évvel ezelőtt kezdődött és nagyon sok szál kapcsolódik össze. Ki kicsoda? Ki mit csinált? Ki lett lehallgatva, ki gyilkolt, ki hazudik? 

Raph és Marc közösen, de két különböző úton kezdenek bele a nyomozásba és folyamatosan értesítik a másikat, ha van valami fejlemény.
Arra azonban Raph nem is számít, hogy a nyomozás végén mi fog kiderülni...

(saját kép)

Miközben olvastam, végig Musso előző könyveihez hasonlítgattam. Azoknál éreztem azt, hogy letehetetlen, borzasztó csavaros és fordulatos. Itt sajnos nem volt meg ez az érzés, pedig amikor elkezdtem, pont egy jó krimihez volt hangulatom.

Nem volt rossz, de nem az az újraolvasós kategória. Bármikor le tudtam tenni a könyvet, és nem is kattogtam folyamatosan azon, hogy na, vajon mi lesz a végkifejlet. (Pedig az első 50 oldal nagyon jól indult, gyorsan is haladtam vele.)

Egyszerűen csak haladt előre a cselekmény, egyre több szereplő jelent meg, mindegyik kapcsolatban állt már körülbelül mindenkivel és sokkal bonyolultabbá vált  a sztori. Sajnos elég kevés fejezetnek a végén éreztem csak durva csattanót, ami arra késztetett, hogy rögtön folytassam.

A végére minden szál kibogozódott, de nem voltam 100%-osan megelégedve vele. Egy egyszer olvasós kriminek elment, de sajnos nem lett kedvenc.

VISZONT úgy gondolom, ha szereted a krimiket és Musso könyveit, MINDENKÉPPEN adj neki egy esélyt!  Nagyon sokan szeretik ezt a könyvét is, így semmiképpen nem érdemes kihagyni. :)


ÉRTÉKELÉSEM: 5/3,5-4 csillag


,,Csupán pár másodpercre vesztette el az önuralmát. De ez a pár másodperc elég volt, hogy az egész életét tönkretegye."

,,Gyakrabban kellett volna mondanunk, hogy szeretjük egymást, és fontosnak tartjuk a másikat."






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése