2022/09/01

Kristy Cambron: A párizsi ruhakészítő

 Sziasztok! Nemrég hozzám is megérkezett néhány újdonság a Kossuth Kiadótól, melyek közül az egyik ez a könyv volt. A borító volt az, ami először felkeltette a figyelmemet, hiszen meseszép lett. Ezután már elég nagy elvárásokkal kezdtem neki a könyvnek.

ADATOK
Kiadó: Kossuth Kiadó Zrt.
Oldalak száma: 446
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2022
Fordító: Rácz Kata
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED!

FÜLSZÖVEG

Párizs, 1939. Lila de Lauren ruhakészítő a párizsi divatvilág sztárjainak dolgozik, amikor a nácik megszállják Franciaországot. A főváros rejtett zugaiban azonban már szerveződik az ellenállás, és Lila, varrónői és ruhatervezői tehetségét kihasználva, beszivárog a náci elit köreibe. Német tisztek francia szeretőinek tervez és varr ruhákat, és titokban adatokat gyűjt a Hotel Ritzben, a nácik lakosztályaiban. Mindeközben próbál zsidó származású kedvese nyomára bukkanni.

Párizs, 1943. Sandrine Paquet feladata, hogy katalogizálja a zsidó családoktól elrabolt, felbecsülhetetlen értékű remekműveket – festményeket, szobrokat – a linzi Führermuseum számára. Titokban ő is az ellenállásnak dolgozik, mikrofilmeken rögzíti a műkincsek nyilvántartásait, miközben kétségbeesetten kutat eltűnt férje után, aki a nácik ellen harcol.

VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:

Mint azt már fentebb megemlítettem: egyszerűen gyönyörű. Illik a könyvhöz, egyedi, nincs túlgondolva és egyszerű a maga módján. Azonnal beleszerettem. 5/5*

VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:

Nagy elvárásokkal kezdtem el olvasni ezt a könyvet, hisz a borító után a fülszöveg is nagyon megnyert magának. Sajnos egy picit csalódottan tettem le a könyvet, mert bár a legvége tetszett, közben volt egypár üresjárat, amikor lassan haladt a sztori és nem volt meg bennem az a "hű, ez letehetetlen!" érzés. 

A történet a második világháború időszaka alatt játszódik Párizsban. Két idősík van a könyvben: az egyik a háború előtt/a háború eleje, míg a másik már a háború utolsó időszaka/vége. Lila és Sandrine fejezeteit olvashatjuk felváltva a könyvben. Az első 100 oldal még nagyon nehezen ment nekem, hisz sok volt hirtelen minden történés és sokszor megzavarodtam az idősíkok váltakozása miatt, azonban utána már belerázódtam.
Mindkét női karakter nagyon bátor és erős, azért küzdenek, hogy Párizsban újra Élet legyen, mint a háború előtt. Lila és Sandrine tökéletes példái azoknak a nőknek, akik mindent megtettek hazájukért.

Lila ruhakészítőként a párizsi elitnek dolgozik és a háború alatt a nácik köreiben is mozog: nekik kell ruhákat terveznie és varrnia. Sandrine festményeket és remekműveket katalogizál a Führermuseum számára. Titokban azonban mindketten az ellenállásnak dolgoznak...

Bár a regény elsősorban történelmi, észrevehető benne a romantikus szál is, aminek én NAGYON örültem.

(saját kép)

Mindkét főszereplő nagyon a szívemhez nőtt, volt, hogy velük együtt izgultam, örültem, féltem. Néhány fejezet vége kimondottan idegőrlő volt a számomra, hisz tudtam, hogy csak egy teljes fejezettel később fogom tudni majd folytatni azt a részt.

Bár nem olvastam még sok világháborús könyvet, így nem is vagyok annyira otthon a témában, még jó (és sokszor fájdalmas) volt ezt a könyvet olvasni...hogy miket kellett átélniük akkoriban az embereknek, mekkora különbség volt a szegények és a párizsi elit élete között. Egyszerűen hihetetlen.

Csak ajánlani tudom neked ezt a könyvet, ha rajongsz a divatvilágért és szereted a második világháborúról szóló történeteket. Ne hagyd ki!

ÉRTÉKELÉSEM: 5/4 csillag

"Az elnyomás már így is a földbe döngölte a párizsi népet – a fejadagok, a kijárási tilalom és törvények arra szolgáltak, hogy megtörjék az emberek lelkét […]"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése