2022/11/15

Agnes Gabriel: Köszönöm, monsieur Dior

 Sziasztok! A mai bejegyzésem egy szuper Kossuth Kiadós könyvről fog szólni, mely nem más, mint a címben említett Köszönöm, monsieur Dior. 
Egy nem túl ismert könyvről van szó, de azért remélem, a bejegyzésem után többen is elgondolkodtok majd az elolvasásán. Köszönöm a példányt a kiadónak!

ADATOK
Kiadó: Kossuth Kiadó Zrt.
Oldalak száma: 381
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2022
Fordító: Várnai Péter
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED!

FÜLSZÖVEG

A fiatal Célestine egy vidéki feleség határok közé szorított élete elől Párizsba menekül. Ott találkozik a divattervező Christian Diorral, aki kevéssel az első saját kollekció bemutatója előtt éppen mély alkotói válságban van. Célestine, akinek természetes nőies kisugárzása inspirálóan hat Diorra, a személyi titkárnője és múzsája lesz.

Dior dekoratív New Look stílusa nem sokkal később találkozik a kor igényével: a világháborút követő nélkülözések után a nők újfajta szépségre és éppen arra az eleganciára vágytak, amellyel Dior a nőiességet, a női idomokat hangsúlyozta. Miközben a ruhái világszerte sikert aratnak, Célestine teljesen feloldódik a divattervező számára végzett munkában. A szerelemről egy súlyos csalódás után lemond - nem sejtve, hogy Diornak más tervei vannak vele...


VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:

Nem rossz, mivel szeretem a hátteret, illetve a hangulatot, amit átad, de valamiért a nő karaktere picit elrontja az összhatást. Igen, még mindig nem vagyok kibékülve azokkal a borítókkal, amin megjelenik egy (vagy több) szereplő. 5/4 csillag

VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:
Megmondom őszintén, EGYÁLTALÁN NEM erre számítottam. Azt hittem, valami lassú lefolyású, nem túl izgalmas megfogalmazású történet lesz, azonban ez szerencsére nem így lett. Engem már az első oldalakon megfogott a könyv sajátos varázsa, mely a végéig nem is eresztett. Az elejétől fogva kedveltem Célestine-t és kíváncsi voltam, hogyan fog alakulni Párizsban a sorsa. 

Nagyon nagy élvezettel olvastam a divatvilággal és Dior-ral kapcsolatos részeket is. Érdekes volt végigkövetni, hogyan vált Christianból, a normandiai kisfiúból Dior, a világ (anno) leghíresebb és legközkedveltebb divattervezője. 
Ez az egész azonban nem életrajz-szerűen volt megfogalmazva, hanem annál sokkal izgalmasabban, érthetőbben, történet-szerűen. Célestine Dior-nál dolgozik, így mi is bepillantást nyerhetünk az ő életébe.

(saját kép)

A mellékszereplők közül még Marie-t, Célestine naiv, de jólelkű barátnőjét sikerült megkedvelnem. Tetszett a kapcsolatuk és az, hogy mindig segítettek a másiknak. Néha Marie volt lent, néha pedig Célestine. Együtt azonban mindig mindenre igyekeztek megoldást találni. 

A szerelmi szál is jelentős volt a könyvben, azonban nem csak ezen volt a fő hangsúly. Én viszont pont örültem ennyinek.

Nem mondom, hogy a világ legkalandosabb és akciódúsabb könyve ez, azonban nagyon hangulatos, izgalmas és néhány igazán meglepő fordulat is van benne. Én nagyon élveztem olvasni, tényleg nem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni. Az külön kiemelendő, hogy a rövid fejezetek csak úgy olvastatják magukat és pikk-pakk elrepül az a 380 oldal. 

ÉRTÉKELÉSEM: 5/5 csillag

,,A romantikus művek felébresztették a lelkében a reményt, hogy egy nap jobb hely lesz a világ."

,,A párizsiak egyetlen lehetőséget sem hagynak ki arra, hogy élvezzék az életet."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése