2022/11/22

Kollár Betti: Kosársuli

 Sziasztok! A mai bejegyzésem egy igazán friss megjelenésről fog szólni, mely nem más, mint Kollár Betti legújabb könyve, a Kosársuli. Eddig az összes könyv hatalmas kedvenc lett Bettitől, így erre is nagyon-nagyon kíváncsi voltam már! Köszönöm a lehetőséget!



ADATOK

Kiadó: MAGNÓLIA
Oldalak száma: 312
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2022
Sorozat: KOSÁRSULI
IDE KATTINTVA MEGRENDELHETED!

FÜLSZÖVEG

Török Luca életének legjobb éveire készül, miután felvették álmai iskolájába, a Budapesti Kosársuliba. Egy sor kihívást állít maga elé: teljesíteni a délutáni edzéseken, bekerülni a csapatba, beilleszkedni az új osztályába és barátokat találni.

De van, amivel ő sem számol. Például az új padtársával, a céltudatos és kitartó Konráddal, aki ugyanannak a csapatnak szurkol, és mivel balkezes, a könyökük néha összekoccan írás közben.

Vajon hogyan sikerül Lucának az új érzések, a szerelem, a tanulás és a sport között egyensúlyoznia?




VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:
Imádom! Betti összes könyvének a borítója gyönyörű, és ez sem képez kivételt. Tipikusan olyan könyv, amit már a fülszöveg ismerete nélkül teszel is bele a (virtuális) kosaradba. :)
5/5*


VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:

Szerintem senkit nem lepek meg azzal, ha azt mondom, hogy imádtam. Kollár Betti összes megjelent könyvét olvastam eddig, és egytől egyig hatalmas kedvencek lettek. Kicsit tartottam először a Kosársulitól, amikor megtudtam, hogy a szereplői kilencedikesek, mert nagyon régen olvastam már olyan könyvet, aminek ilyen fiatalok a szereplői, de szerencsére egyáltalán nem csalódtam. 
EGYÁLTALÁN NEM.

Még csak két napja fejeztem be, azonban már most azt érzem, hogy hiányzik a sztori. Hiányoznak a szereplők, a gimis hangulat, a sok hülyülés, az egész.

Kollár Betti írói stílusa pont olyan, amire a mai tinédzsereknek szüksége van és amit könnyen tudnak olvasni. Gördülékeny, olvastatja magát és egyszerűen nem tudsz közben elkalandozni, annyira leköt.

Már az első oldal megragadja az olvasó figyelmét és nem is ereszt az utolsó mondatokig.

(saját kép)

Török Luca személyében megismerhetünk egy kitartó, céltudatos és barátságos lányt, aki a sok bénázásával folyamatosan megnevettet minket. Konrád pedig egy igazi könyves álompasi, akinek szép a szeme, mindig menőn áll a haja, és annyira laza, hogy mindjárt szétesik. :D
Már az első szavaknál megvolt köztük a kémia, érezhető volt, hogy mindketten bejönnek a másiknak.
Természetesen óriási közös szenvedélyük a kosárlabda. Mint az már a címből is kiderül, a történet szereplői a Kosársuliban kezdik a tanévet. Nem igazán szeretem a labdajátékokat, így a kosarat se, de annyira jó volt olvasni erről! Tetszett, hogy sok helyen részletesen is be volt mutatva a sport, illetve imádtam, hogy mindenki mekkora beleéléssel játssza ezt a sportot. (Még kedvet is kaptam egy kis kosarazáshoz én is.) Az én életemben is ovis korom óta jelen van a sport, a versenysport, így kimondottan át tudtam érezni sok helyzetét a szereplőknek. (Sport és tanulás együtt 🥲)

Tipikus gimis, young adult történetről van szó, azonban nem olyan klisés, hiszen a Kosársuli nem egy átlagos gimnázium. 

Nagyon szeretem Betti könyveiben ezt az egyediséget és azt, hogy mindig képes valami újat mutatni nekem. 
Nagyon szívesen olvastam volna még tovább, igazán hozzám nőttek már a szereplők, így furcsa volt utána másik könyvbe kezdeni. :)

Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki egy gyors kikapcsolódásra vágyik, de mégsem egy "tipikus" YA sztorit keres. Betti könyvében garantáltan nem fogtok csalódni! 

ÉRTÉKELÉSEM: 5/5*

,,– Bokasérült lány – mondja halkan, de határozottan. – Én a világ összes óráján jegyzetelnék a kedvedért."

,,– Szóval… egész pontosan mi is történt?
– Hát, az egyik pillanatban még beszélgettünk, aztán a következőben meg eldőltél – meséli.
– És elkaptál? – csillan meg a szemem huncutul.
– Hát persze! – vágja rá."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése