2023/08/10

Axie Oh: A lány, aki a tenger alá esett

 Egy gyönyörű és különleges fantasy történet, mely koreai mítoszokra, legendákra épül. Azért mondom, hogy különleges, mert ez tényleg nem egy sima regény, amivel csak haladsz, amit gyorsan olvasol. Ezt is lehetett gyorsan olvasni, de nem mondom, hogy érdemes is. A kötet tele van mesékkel, mitológiával, különleges lényekkel, és úgy gondolom, jó ebbe beleélni magunkat és szépen, lassan olvasgatni. Akár egy mondatot kétszer is.
Köszönöm a példányt a Könyvmolyképző Kiadónak!

RENDELD MEG ITT!

FÜLSZÖVEG

Mina otthonát 100 éve viharok pusztítják.
A Tengeristen dühös, és haragját csak igazi menyasszonya csillapíthatja.

A falu minden évben feláldoz egy lányt, hátha pont ő a vágyott menyasszony.
Amikor Mina bátyjának szerelme, Sim Cshong kerül sorra,
Mina feláldozza magát, és beugrik a vízbe a lány helyett.
A Szellemek birodalmába kerül, ahol elképesztő kalandok várnak rá
egy titokzatos lord és cimborái, démonok, istenek és istennők,
szellemek és misztikus lények között.

A szerelem is megtalálja, ám nem a Tengeristen mellett.
Vagy mégis? Vagy mégsem? A sors ahhoz köti, akihez tartozik.

VÉLEMÉNYEM A BORÍTÓRÓL:
Szerintem ez az egyik legszebb, legkülönlegesebb borító a polcomon. Varázslatos hangulatot áraszt és hihetetlenül illik a könyvhöz. 5/5*

VÉLEMÉNYEM A TÖRTÉNETRŐL:
Mint azt már említettem, egy nagyon egyedi, mesés történetről van szó. Mina otthonát már 100 éve viharok pusztítják, és az egyetlen megoldás, ami ennek véget vethet, az az, ha a Tengeristen megtalálja az igazi menyasszonyát. Ez okból kifolyólag a falu évente egy lányt feláldoz, hátha végre sikerül megtalálni a menyasszonyt és lecsillapítani a Tengeristent. Ebben az évben éppen Mina bátyjának szerelmét készülnek feláldozni, azonban helyette Mina ugrik a vízbe és feláldozza magát.
A Szellemek Birodalmába kerül, ahol hihetetlen kalandokba keveredik és veszély leselkedik rá...
(saját kép)

Megmondom őszintén, nagy elvárásokkal kezdtem bele a könyvbe, mert eddig még csak jókat hallottam és olvastam róla. Azt hittem azonban, hogy egy átlagos fantasy regényt fogok olvasni egy kis koreai mitológiával fűszerezve. Hogy én mekkorát tévedtem!
Már az első fejezetekben berántott a könyv, szinte le sem tudtam tenni. Az írói stílus annyira magával ragadó és olvasmányos, hogy csak faltam a sorokat és úgy éreztem, én is ott vagyok a szereplők között. A történet befejezése után azonnal hiányozni kezdtek.

Azért is mondom, hogy letehetetlen volt, mert tulajdonképpen minden egyes fejezet valami hihetetlen csavarral ért véget és természetesen rögtön tudni szerettem volna a folytatást. Nagyon jó volt olvasni Mina meséit, engem érdekeltek ezek és sokkal közelebb tudtam így érezni magam a történethez.
A szereplők nagyon kedvelhetőek voltak, igazán megszerettem Minát, Sint, Maszkot, Dait és a többieket is.

Én személy szerint egyáltalán nem számítottam a csavarra a végén, engem nagyon meglepett. A fél csillagos levonást mindössze a hossza és tömörsége miatt kapta: szerintem kicsit túl gyorsan történt minden, bár gondolom ez azért volt, mert egy 300 oldalas könyvről beszélünk. Ezt nagyon-nagyon szívesen olvastam volna 500 oldalon keresztül is.
De így is 5/4,5 csillag

,,A végzet vörös fonala.
Nagyanyám meséi szerint a végzet vörös fonala köti az embert a sorsához. Néhányan úgy hiszik, hogy ahhoz a személyhez kapcsol, akire a szíved a legjobban vágyik."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése