2023/11/26

Emma Theriault: A lázadó Szépség (A Királynő Tanácsa I.)

Úgy érzem, pont jókor olvastam ezt a könyvet.
Nagyon szépen köszönöm a Kolibri Kiadónak, hogy elküldték nekem!

Ha szereted A Szépség és a szörnyeteg mesét, ezt nem hagyhatod ki! (Ha pedig még nem láttad a mesét, mindenképpen nézd meg előtte, mert szerintem nagyon sokat tesz hozzá az olvasásélményhez!)

❤️🗡️📜🌲🐴🥀☕

Fülszöveg:
A ​"boldogan éltek, amíg meg nem haltak" csupán a kezdet…

1789-et írunk, és Franciaország a forradalom szélére sodródik. Belle megtörte a tündér átkát, visszaadta a Szörnyetegnek emberi alakját és visszahozta az életet Aveyon hercegségének kastélyába. Ám ezzel egyidőben Párizsban fellobban a változás lángja – csak idő kérdése, hogy elérjen hozzájuk is.
Belle mindig is arról álmodozott, hogy kalandok után kutatva elhagyja szerény otthonát, most azonban egy fényűző életet él, megrekedve közrendbeli múltja és uralkodói jövője között. A forradalom ártalmas hangjai meglehet, hogy már megjelentek a kastélyában, ráadásul egy mágikus tükröt is talál, amely rémisztő jövőt tár elé.
Mivel országának sorsa, szerelme és saját élete is veszélyben forog, Belle kénytelen eldönteni, készen áll-e használni a hatalmát – a varázst, amely az őt megelőző női uralkodóhoz köti –, és azzá a királynővé válni, akinek a sors szánta.


Véleményem a borítóról: 
Röviden és tömören: meseszép. Az élfestés miatt pedig már 6 pontot kap az 5-ből. :) 
Nem túl csicsás, de mégis figyelemfelkeltő, nagyon illik a könyvhöz.

Véleményem a történetről:
Ez a történet A Szépség és a szörnyeteg befejezése után játszódik. Mi történik, miután Belle megtörte az átkot...? 🥀 A lázadó Szépség A Királynő Tanácsa sorozat első része. Ez a sorozat bemutatja, milyen uralkodók válnának a Disney hercegnőkből.

Mielőtt elolvastam a könyvet, megnéztem a mesét, hogy minél frissebbek legyenek az emlékek. Nagyon kíváncsi voltam, mi történik Lio-val és Belle-lel, miután Lio többé már nem szörnyeteg, ugyanis a "Boldogan éltek, míg meg nem haltak" valójában nem az igazi befejezés. A valóság nem olyan meseszerű, mint az sokan hinnék.
Franciaországban forradalom készülődik, az emberek feszültek, a nép elégedetlen. Belle igaz, hogy már jómódban él, de sosem felejti el, honnan jött. Amikor megtudja, mire készülnek az emberek, elborzad és rögtön keresni kezdi a kiutat. Pláne, hogy egy mágikus tükröt is talál, ami ijesztő jövőt tár a szeme elé.
Aveyon-nak ebben a helyzetben mindenképpen szüksége lenne királynőre, de a lány nem fogadja el ezt a címet és az ezzel járó felhajtást. A tükörben látottak után azonban kénytelen eldönteni, hogyan tovább: képes arra, hogy királynőként vezesse a népet a jobb élet felé?

(saját kép)

Már az első oldalakon éreztem, hogy ez egy jó történet lesz. Disney, A Szépség és a szörnyeteg, 1700-as évek, Franciaország, átok, árulások, titkok, forradalom... Pont egy ilyen történetre vágytam, amikor megérkezett hozzám ez a könyv, ezért kimondottan bele tudtam magam élni, és olyan volt, mintha én is ott lettem volna a szereplőkkel. Nagyon izgalmas volt arról olvasni, mi történik a hosszú ideig tartó átok megtörését követően. Szerintem ez méltó kezdete ennek a sorozatnak, és nagyon várom már, hogy a többi részét is olvashassam a többi Disney hercegnőről.

Ami az egyik legjobban tetszett benne, hogy teljesen hű volt a meséhez: sok utalás található benne - és nagyon jó érzés, amikor összeállnak a dolgok, és boldogan gondolsz vissza arra, hogy "azta, tényleg így volt a mesében!"

AJÁNLOM NEKED, HA:
-szereted a Disney hercegnőket,
-szeretsz retellingeket olvasni
-mindig is szeretted Belle történetét
-kíváncsi vagy, mi történik 1789-ben Franciaországban
-tudni szeretnéd, milyen uralkodó válik Belle-ből...💗
-egy pörgős, gyorsan olvasható könyvre vágysz


Értékelésem: 5/4,5★

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése